وزیر بهداشت آفریقای جنوبی از اعمال محدودیت بر مسافران این کشور به دلیل کشف گونه جدید ویروس کرونا ابراز ناخشنودی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «جو پاهلا» وزیر بهداشت آفریقای جنوبی، در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک، از محدودیت پرواز اعمال شده از سوی کشور‌های مختلف جهان بر آفریقای جنوبی ابراز تأسف کرد.

او در بخشی از سخنان خود گفت: «محدودیت اعمال شده علیه کشور‌های آفریقایی برای ما ناگواری محسوب شده و بر اقتصادمان ضربه بزرگی وارد خواهد کرد. ما اطمینان داریم که این کشور‌ها از علم تبعیت کرده و در این اقدامشان تجدیدنظر خواهند کرد. سویه اُمیکرون پیش از این نیز در برخی نقاط جهان دیده شده بود.»

جو پاهلا در ادامه اتخاذ این اقدام از سوی کشور‌های مختلف را «غیرمسئولانه و غیرضروری» دانست و در آخر از سرعت واکسیناسیون در این کشور ابراز نارضایتی کرد.

بسیاری از کشور‌های جهان پس از شناسایی اُمیکرون در آفریقای جنوبی محدودیت‌های مسافرتی و پروازی بر این کشور اعمال کردند و مسافران این کشور را نیز به قرنطینه می‌برند.

تاکنون مواردی از نوع جدید کرونا در «انگلیس، آلمان، ایتالیا، بلژیک، بوتسوانا، سرزمین‌های اشغالی و هنگ‌کنگ» نیز تأیید شده است. همچنین ساعاتی پیش کشور‌های دانمارک و هلند نیز از کشف سویه جدید کرونا در میان شهروندان خود خبر دادند.

در مقابل اما آمار کرونا در ایران رو به کاهش و تعداد افراد فوت شده در کشورمان بعد از مدت‌ها دو رقمی شده است و میزان آمار واکسیناسیون نیز رو به افزایش است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار