معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: هر روز در مدارس نظارت و بازدید داریم اما در رابطه با اینکه دانش آموزان را محدود کنیم هنوز ابلاغیه‌ای به ما اعلام نشده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آذر کیوان امیرپور معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، در خصوص اینکه اگر دانش آموزان واکسن نزده باشند باید هر دوهفته یکبار تست پی سی آر بیاورند گفت: قانون زمانی اجرا خواهد شد که به صورت مکتوب و با امضاء بالاترین مسئول ابلاغ شود، تمام مواردی که در خصوص کرونا باشد، آخرین مرجعش ستاد کرونا کشور است و ستاد کرونا کشور تا این لحظه چنین دستوری که اگر دانش آموزان واکسن نزدند اجازه ورود به کلاس را نداشته باشند به ما ابلاغ نکرده، به همین دلیل ما چنین قانونی نخواهیم داشت و هر تصمیمی که در ستاد ملی کرونا گرفته و ابلاغ شود ما آن را اجرایی می‌کنیم.

وی افزود: ضمن اینکه آمار واکسیناسیون دانش آموزان مقطع متوسطه بسیار بالا و مطلوب است و حدود ۹۰ درصد دانش آموزان واکسیناسیون خود را انجام دادند به همین علت دغدغه و نگرانی کمتری داریم، آماری که استان به معاونت بهداشتی اعلام می‌کند برای کل جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال است، در صورتی که آماری که خودمان میگیریم مورد قبول است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان تصریح کرد: برای بررسی بهداشت مدارس، رعایت شیوه‌های بهداشتی و حتی واکسیناسیون دانش آموزان را به صورت سامانه‌ای کنترل می‌کنیم، همچنین اقناع سازی آموزش در بخشی از جامعه دانش آموزان و مدیران که واکسن نزدند را در دست داریم، همکاران در مدارس با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان در حال اجرای طرح ادای سلامت هستند.

وی یادآور شد: به صورت روزانه گروه‌های واکسیناسیون در مدارس مستقر می‌شوند و دانش آموزان می‌توانند با رضایت و حضور اولیا نسبت به واکسیناسیون خود اقدام کنند.

امیر پور بیان کرد: واکسیناسیون دانش آموزان دبستانی هنوز آغاز نشده، البته در کل دنیا واکسیناسیون ۵ الی ۱۲ سال آغاز شده است و امیدواریم به زودی در کشور خودمان شاهد چنین اتفاقی باشیم.

وی ادامه داد: تمام مدارس به صورت شیفتی هستند مگر این که تعداد دانش آموزان در هر کلاس زیر ۱۵ نفر باشد، اگر کلاس‌ها از ۱۵ نفر به بالا باشد باید گروه بندی شوند، اگر ما میگوییم مدارس حضوری شده‌اند به معنی این نیست که تمامی دانش‌آموزان در یک شیفت حضور پیدا کنند، حداکثر نفرات در هر کلاس ۱۵ نفر است.


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.