جهاد اسلامی و خطیب مسجدالاقصی بر حمایت از آزادی اسیران فلسطینی و مقابله با هتک حرمت به مسجد ابراهیمی تاکید کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین در همایش مجازی عربی و بین المللی حمایت از اسیران و بازداشت شدگان در زندان‌های رژیم صهیونیستی که با حضور گسترده گروه‌های مقاومت و چهره‌های سرشناس جهان عرب برگزار شد، بر ضرورت آزاد کردن اسیران از هر راه ممکن تاکید کردند.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در این همایش گفت: «با تمام قدرت کنار برادرانمان که اعتصاب غذا کرده اند، می‌ایستیم و از هر راهی که نیاز باشد، از آنان حمایت می‌کنیم. مرحله دوم، تلاش برای آزاد کردن آنان از زندان‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی است. در مدت نه چندان دور بقیه اسیرانمان را از زندان‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی آزاد خواهیم کرد.»

محمد الهندی، عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در این همایش گفت: «خواهران و برادران؛ نبرد اسیران، نبرد ملت فلسطین و همه ملت‌ها و آزادگان جهان است. این نبرد در امتداد نبرد ملت فلسطین برای دستیابی به آزادی، کرامت و آزادسازی سرزمین قرار دارد.»

جنبش جهاد اسلامی فلسطین درباره پیامد‌های اقدام رئیس رژیم صهیونیستی در هتک حرمت مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل و ورود به این مسجد هشدار داد.

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری گفت: «این اقدام، خصمانه است که باید با قدرت با آن مقابله کرد. یادآوری می‌کنیم که انتفاضه مسجدالاقصی در واکنش به هتک حرمت مسجدالاقصی از سوی آریل شارون صورت گرفت.»

هشدار خطیب مسجدالاقصی به صهیونیست‌ها درباره محاصره مسجدالاقصی

شیخ «عکرمه صبری» رئیس شورای عالی اسلامی قدس و خطیب مسجد الاقصی درباره اقدامات و طرح‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی قدس با هدف محاصره مسجد الاقصی هشدار داد.

وی گفت: «هر گونه طرح یا اقدام رژیم صهیونیستی در جهت یهودی کردن قدس و با هدف اعطای ماهیت یهودی به این شهر و از بین بردن ویژگی‌ها و آثار اسلامی آن است».

عکرمه صبری اعلام کرد که دیوار و میدان ندبه مملو از آثار اسلامی است که از بین رفته است و اینک می‌خواهند به این منطقه ماهیت یهودی اعطا کنند تا جهان احساس کند که قدس یک شهر یهودی است، آن‌ها اعلام کرده اند که قدس نه فقط پایتخت اسرائیل بلکه پایتخت یهودیان جهان است.

وی تاکید کرد: «مقامات اسرائیل انرژی زیادی صرف یهودی کردن قدس کرده اند و آمریکا و لابی صهیونیسم جهانی میلیارد‌ها دلار پول به اسرائیل می‌دهند تا صرف اجرای این طرح‌ها خصوصا در منطقه قدیمی کند.»

خطیب مسجد الاقصی از کشور‌های عربی و اسلامی خواست برای متوقف کردن این طرح‌ها که ماهیت اسلامی قدس را تهدید می‌کند وارد عمل شوند. همچنین بر اهمیت فعالیت‌های سیاسی و دیپلماتیک اردن و دیگر کشور‌های عربی به منظور مهار رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز تصمیم رئیس رژیم صهیونیستی به هتک حرمت مسجد ابراهیمی و ورود به آن را حمایت رسمی از تروریسم شهرک نشینان توصیف و تاکید کرد اشغالگران مسئول همه پیامد‌های این تجاوزگری و نتایج امنیتی آن در منطقه هستند.

واکنش گروه‌های فلسطینی پس از آن است که هفته گذشته از طرح یهودی سازی جدیدی در دیوار البراق (ندبه) در مسجد الاقصی با هدف انجام نیایش‌های تلمودی رونمایی شد.

رژیم صهیونیستی با این طرح‌ها به محاصره مسجد الاقصی ادامه می‌دهد و تمرکز فعلی این رژیم بر محله الشیخ جراح در شمال مسجد الاقصی و محله سلوان در جنوب مسجد الاقصی با هدف محاصره آن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۵:۵۱ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
ای بنت فراعنه فاشیست نژادپرست جانی جنایتکار تروریست تروریست پرور ملعون شیطان صفت فاسد فاسق کودک کش مظلوم کش شکنجه گر تبعیضگر بی عدالت ضد حقوق بشر انسانی با اون کلاه مسخره نلبکینی که می زاریش روی فرق سر خبیثت برووووووووووووووووووووووووووووووووو از نگرانی و عصبانیت بمیر بروووووووووووووووووووووووووووووو به جهنم اسفل سافلین همراه با دارو دسته هاتون فروپاشی رژیم جعلی نکبتتان داره به سرعت اتفاغ می افته شماره معکوس فروپاشیتون خیلی وقته شروع شده و از درون و از برون از هم پاشیدیت و فلسطین اشغالی به زودی زود به صاحبان اصلی بومیان اصیل خودش خواهد رسید و از هر دین و قوم و نژادی که باشند در صلح آرامش و امنیت عادلانه عدالت اجتماعی حقوق بشرانه مردم شمول در کنار یکدیگر زندگی خواهند کرد و شما شیاطین را به زیر می کشند با هر روش ممکن و غیر ممکن رژین صهیونیستی برای همیشه طول تاریخ بشریت از صفحه روزگار عالم بشریت محو و نابود خواهد شد همانند رژیم منحوس فاشیست حزب بعث عراق و دیگر دیکتاتورها و انحصار طلبهای ظالم ستمگران استکباری که وجود داشتند همین الانش هم شهروندان نکبت صهیونیستی دارن مهاجرت معکوس می کنند به دیگر کشورهای اروپایی و آمریکایی و فهمیدند که سرمایه گذاری برایشان در فلسطین که هیچ گونه امنیت و ثباتی براشون ندارد بسیار بسیار بسیار خطرناک است و نه سود و امنیتی برای خودشان دارد نه برای نسلهای آینده شان دارن فرار را برقرار ترجیح داده اند و می دهند دست از دروغگویات و شامورتی بازیهای نخ نمات بردار و به واقعیات پشت سرت نگاه کن احمق ملعون سفاک . افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار