رئیسی در دیدار رئیس جمهور ترکیه:

توسعه روابط تهران آنکارا به نفع دو ملت و صلح و ثبات در منطقه است

روسای جمهور ایران و ترکیه بر استفاده از همه ظرفیت ها برای توسعه همه جانبه روابط تهران، آنکارا تاکید کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: ایران و ترکیه می توانند با ارتقای سطح تجارت و مبادلات کنونی، روابط اقتصادی و سیاسی دو کشور را به سطح راهبردی نزدیک کنند.

رئیسی با اشاره به زمینه‌های گسترده و متنوع همکاری ایران و ترکیه در بخش‌های مختلف از جمله انرژی، موضوعات بانکی و پولی و تبادلات تجاری و بازرگانی گفت: باید مسیر توسعه روابط اقتصادی را تسهیل کنیم و در این زمینه می توان تعرفه های ترجیحی را بازنگری کرد.

رئیس‌جمهور در ادامه همکاری و ارتباط نزدیک ایران، جمهوری آذربایجان و ترکیه را حائز اهمیت دانست و گفت: سه کشور از اشتراکات فراوان فرهنگی، دینی و اعتقادی برخوردار هستیم و ضمن اینکه نباید اجازه داد اخلالی در این روابط ایجاد شود بلکه با نزدیکی هر چه بیشتر روابط، دشمنان مشترک خود را ناامید کنیم.

رئیس‌جمهور  با ابراز نگرانی از حضور داعش در افغانستان و افزایش ناامنی در این کشور اظهار داشت:گروه‌های تروریستی نه‌تنها باعث ناامنی در افغانستان بوده بلکه امنیت منطقه را تهدید می‌کند لذا نباید اجازه دهیم گروه‌های تروریستی همانند داعش و پ ک ک امنیت کشورهای منطقه را به خطر بیندازند.

رئیسی با اشاره به برقراری ثبات و امنیت در سوریه گفت: باید از ظرفیت‌های خود برای ایجاد آرامش، صلح و امنیت در سوریه استفاده کنیم.
رئیسی تصریح کرد: مشکلات منطقه باید توسط کشورهای منطقه حل و فصل شود و حضور و دخالت بیگانگان نه تنها کمکی به حل مشکلات نمی کند بلکه اوضاع را پیچیده تر خواهد کرد.

رئیسی همچنین بر ثبات و آرامش و احترام به تمامیت ارضی عراق تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از روی کار آمدن دولت قوی و مورد قبول مردم عراق حمایت کرده و بر آن تاکید دارد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در این دیدار با بیان اینکه کشورش توسعه و تقویت همکاری های دوجانبه و منطقه‌ای را با جمهوری اسلامی ایران ضروری می‌داند، گفت: می‌توانیم در سطح روابط و مناسبات دو کشور به ویژه در بخش‌های اقتصادی جهش ایجاد کنیم.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه تحولات افغانستان را نگران کننده دانست و خاطرنشان کرد: کاخ سفید همه گروه‌های تروریستی منطقه از جمله داعش و پ ک ک را آموزش داده و مسلح می‌کند و برای ایحاد ناامنی، تجهیزات و ابزارهای تروریستی در اختیار این گروه ها قرار می‌دهد، لذا همکاری مشترک برای برقراری صلح در منطقه را ضروری می‌دانیم.

اردوغان با اشاره به ضرورت ترتیبات امنیتی مبتنی بر حضور فعال کشورهای منطقه ای، گفت: جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه می توانند با همکاری سایر کشورهای منطقه امنیت و ثبات منطقه را حفظ کنند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: رئیسی ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
جلوی این اردوغان باید از بالا نگاه کرد و لهش کرد لبخند نزد و بیتفاوت بود مثل پوتین که صندلی رو از زیر اردوغان کشید
Canada
ناشناس
۱۹:۳۰ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
هر زمان اردوغان به مشکل اقتصادی و سیاسی برمیخورد
به آغوش ایران زمین میپرد
وقتی مشکلات برطرف شد
به آغوش دیگری میپرد
و الان با تظاهرات گسترده ای روبروست
بخاطر گرانی و تورم ووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
زبان بدن مهم نیست. مواضع مستحکم و حرفایی که زده میشه و اطمینان قلب مهم تره. نیازی نیست ۱۸۰ بزنی تا از حقوق مردمت دفاع کنی. و اینکه اردوغان بنده خدا قدش بلنده تو مبل جا نمیشه!
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۰۶ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
ترکیه آب به ایران انتقال بدهدجای دوری نمیره آبشارنیاگارارادارد.ایران هم ذغال سنگ انتقال میدهد.بستگی به ترکیه ای هاداردچقدردلشون حوصله مهاجرین کرونایی رادارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
نیاگارا تو آمریکای شمالیه حاجی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
نحوه نشستن رئیس جمهور و سیاستمداران مقابل سیاستمداران کشورهای مختلف بسیار مهمه .. متاسفانه زبان بدن جناب رئیسی و نحوه نشستن شان اصلا مناسب کشور اول خاورمیانه نیست .. بهتره اطرافیان ایشون حتما یاداوری کنن ... بعضی جاها هست که تواضع اصلا خوب نیست . به خصوص اگر طرف مقابل زیاده خواه و مغرور باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
اصفهان خشک و بی اب است و رو به افول است اتحاد ملی نیاز است برای نجات اصفهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
به نفع ترکیه و اردوغان (دو ملت)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
دولت جلوی دلال های بازار را بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
خوب کجا ملاقات کردن؟
ترکیه ؟ ایران؟
Iran (Islamic Republic of)
حسام الدین
۱۳:۳۴ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
زبان بدن جناب رئیسی توی این عکس اصلا مناسب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
میشه توضیح بدید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
من طرفدار جناب رئیسی نیستم و به ایشون رای ندادم و به آقای همتی رای دادم
اما خیلی دقت کردم ایشون توی هر جمعی متواضع میشینه و جانب ادب رو رعایت میکنه و این دلیلش بخاطر روحانی بودن شخص جناب رئیسی هست
ضمنا رئیس جمهور ترکیه بد نشسته
Iran (Islamic Republic of)
سید میلاد
۱۳:۲۹ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
ترکیه همسایه است و روابط با این کشور مثمر ثمر خواهد بود. اما نکته ای دیگه اینه که با اغتشاش مخالفم و کاش مسئولین قضیه آب زاینده رود حل کنه و بهانه به دست آشکبگران نده
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۳:۰۴ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
سلام ،

پیرو مطلب همکاری دو جانبه تأکید می کنم ،
میزان قانون است و
اقدامات شخصی نداریم ،

اقدام نکنید که متضرر خواهید شد و بی فایده است .
آخرین اخبار