مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح جامع گردشگری این استان تا پایان سال ۱۴۰۰ اجرایی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مجید صفایی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این برنامه هم اکنون با همکاری یکی از دانشگاه‌ها در دست تهیه است و بر اساس پیش بینی‌ها در ماه‌های آینده به اتمام می‌رسد.

او اظهار داشت: در این طرح به ظرفیت‌های گردشگری استان، توانمند سازی جوامع محلی، اشتغال و کارآفرینی در زمینه مشاغل گردشگری پرداخته شده است.

صفایی بیان کرد: در طرح یاد شده به توانمند سازی جوامع محلی در حوزه گردشگری پرداخته می‌شود که به توسعه پایدار این مناطق کمک می‌کند.

او عنوان کرد: هدف‌گذاری برای ایجاد اشتغال‌زایی از دیگر سرفصل‌های این طرح جامع است که به خوبی به آن پرداخته می‌شود.

صفایی عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته تهیه این طرح تا پایان سال نهایی و آماده اجرا خواهد شد.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای مسافران و گردشگران در ایام مختلف سال است.

افزون بر ۲ هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۷۵۰ مورد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار کیلومتر مربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.

تا پیش از همه گیری کرونا سالانه بیش از هزار گردشگر خارجی و چند میلیون گردشگر ایرانی از جاذبه‌های این استان دیدن می‌کردند که هر سال نیز افزایش می‌یافت.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.