لایحه "اصلاحیه مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران" با ١٩ رای موافق به تصویب رسید.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان در صحن شورای شهر تهران، اعضای شورا به بررسی لایحه "اصلاحیه مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران" پرداختند.

ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در ابتدا گفت: به نظر من یکی از موضوعات مهم در این لایحه، عدالت است و ٢٥ درصد از عوارض پرداختی این لایحه در مرحله بخشیدن است، اما سوال اینحاست که چرا ما باید چنین رقمی را در ابتدای سال افزایش دهیم؟ و همچنین لازم است در جریان باشیم که چه مناطقی از این تخفیف بهره‌مند شدند.

پس از آن، پرویز سروری نایب رییس شورای اسلامی شو تهران بیان کرد: هزینه و پول بهتر است به مناطق کم برخوردار و ضعیف شهر تزریق شود، مشکل ما با درآمد کنونی شهرداری است.

مهدی چمران رییس شورای شهر تهران هم یادآور شد: به نظر من درباره چنین موضوع مهمی، تبلیغات خوبی صورت نگرفت و فرصت یک ماهه کم بود و حتی مردم هم پرداخت نقدی انجام ندادند.

امانی افزود: پیشنهادم این است که تبصره‌ای اضافه شود، شهرداری حساب باز کند و آورده محل لایحه به آن حساب رفته و فقط صرف مناطق محروم و جنوب تهران شود. در زمان مدیریت شهری اسبق که ما تخفیف می‌دادیم ساخت و ساز در تهران رونق داشت.

عضو شورای شهر تهران افزود: وقتی ما ۲۵ درصد تخفیف می‌دادیم همه مردم از آن استفاده می‌کردند. در حال حاضر قیمت ساخت مسکن به قدری بالا رفته که فقط کسانی که میلیاردر هستند می‌توانند خانه بسازند.

کاشانی عضو دیگر شورای شهر تهران تاکید کرد: انگار شهرداری مایل نبوده تا این لایحه تصویب شود، در شورای شهر دوره چهارم برای این موضوع ٢٣ درصد تخفیف درنظر گرفته شد، ما نیاز به نقدینگی داریم.

در پایان، این لایحه با ١٩ رای موافق به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار