ظهور سویه جدید ویروس کرونا کنفرانس سازمان تجارت جهانی را در آخرین لحظه به تعویق انداخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نسخه فرانسوی زبان روزنامه عرب نیوز، چاپ جده، در حساب رسمی خود در توئیتر نوشت با ظهور نگران کننده سویه جدید ویروس کووید-۱۹ موسوم به امیکرون (Omicron)، سازمان تجارت جهانی (OMC) نخستین کنفرانس خود در سطح وزیران را که در چهار سال گذشته برگزار نشده بود، در آخرین لحظه به وقت دیگری موکول کرد.

سازمان جهانی بهداشت روز جمعه سویه جدید کرونا در آفریقای جنوبی را که امیکرون نامیده می‌شود به عنوان یکی از نگرانی‌های جدید کشور‌های جهان عنوان کرد. طبق گزارش ها، این گونه جدید شامل ۳۲ جهش است که قابلیت انتقال آن را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد. این گونه جدید امیکرون (Omicron) نامگذاری شده که پانزدهمین حرف الفبای یونانی است.

این ویروس برای نخستین بار در شش کشور آفریقایی بوتسوانا، اسواتینی، لسوتو، نامیبیا، آفریقای جنوبی و زیمبابوه مشاهده و شناسایی شد. در پی کشف این سویه جهش یافته کرونا در آفریقای جنوبی به اسم «۱.۱.۵۲۹.B» کمیسیون اروپا با هماهنگی نزدیک با کشور‌های عضو، پیشنهاد کرد وضعیت اضطراری برای توقف سفر‌های هوایی از منطقه جنوب آفریقا به دلیل شناسایی سویه جدید ویروس کرونا فعال شود. در حال حاضر برخی کشور‌های اروپایی و آمریکا از شناسایی این سویه خبر داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۰۱ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
بد بخت شدیم رخت از درس هیچی نفهمیدم یه ویروس جدید هم آمده حالا چجوری تو کنکور قبول شیم
آخرین اخبار