نشست تخصصی بررسی کاهش میزان رسوب کالا و افزایش خدمات بندری با حضور مسئولان قضایی گیلان در انزلی برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری گیلان در نشست تخصصی بررسی کاهش میزان رسوب اموال تملیکی و خدمات بندری که در بندر انزلی برگزار شد، گفت: در حفظ حقوق مردم و تأمین کالای اساسی نباید لحظه‌ای درنگ کرد.

او افزود: برای ارائه خدمات و افزایش رفاه تجار و بازرگانان و تسهیل در تأمین کالا‌های اساسی باید برنامه ۵ ساله از سوی دستگاه‌های خدمات رسان در حوزه بنادر تدوین شود تا با توسعه زیرساخت‌ها شاهد افزایش فعالیت در بنادر باشیم.

رئیس کل دادگستری گیلان تصریح کرد: همه دستگاه‌های متولی موظف به پاسخگویی در زمان مقرر قانونی خود هستند تا در کمترین زمان ممکن، کالا‌های مورد نیاز توزیع و موجب افزایش قیمت و گرایش تجار و بازرگانان به سمت بنادر خارج از استان نشود.

صدور دستورات قضایی برای کاهش بروکراسی اداری و تجهیز بنادر گیلان

سیدمهدی فلاح میری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز گیلان نیز با اشاره به ۴ مرحله بازدید دستگاه قضا در سال ۱۴۰۰ از زیرساخت‌های بنادر استان در بخش رسوب کالا گفت: پس از بررسی‌ها در حال حاضر شاهد کاهش میزان رسوب کالا در بندر انزلی هستیم.

او به بررسی میدانی در خصوص رسوب کالا و انبار‌های متروکه اشاره کرد و افزود: در بخش اموال تملیکی میزان انبار‌ها بسیار کم بود و از فضای موجود به درستی استفاده نمی‌شد که پس از ابلاغ دستورات لازم شرایط روند رو به بهبود است.

دادستان مرکز استان گیلان ادامه داد: رسوب کالا در انبار‌ها نارضایتی زیادی برای تجار و مدیران بنادر استان ایجاد نموده و در جلساتی که در دادگستری گیلان به همین منظور تشکیل شد دستورات لازم صادر و به مسئولان ابلاغ شد.

بازدید از زیرساخت‌های بنادر گیلان در بخش رسوب کالا

فلاح میری با اشاره اینکه اکنون آمار توقف کالا نسبت به ماه‌های گذشته کاهش یافته است، اظهار داشت: دستگاه قضایی از تجار و سرمایه گذارانی که از بنادر گیلان استفاده می‌کنند حمایت کرده و دستورات قضایی لازم را در خصوص کاهش بروکراسی اداری و تجهیز بنادر در جهت استفاده مطلوب تجار صادر کرده است.

او متروکه و فاسد شدن برخی کالا‌ها در انبار‌های اداره اموال تملیکی خصوصا ارزاق عمومی را از لحاظ بهداشتی قابل بررسی دانست و تصریح کرد: اداره جهاد کشاورزی، استاندارد و دامپزشکی در چنین مواردی باید نقش و حضور پررنگ و فعال تری داشته باشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.