مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از محکومیت ۱۷۲ میلیارد تومانی پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آبان ماه امسال خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حسن پور مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: در آبان ماه امسال در بخش کالا و خدمات ۲۵۴ پرونده به تعزیرات حکومتی وارد و ۲۷۱ پرونده مختومه شده که میزان محکومیت آن ها ۳۵۳ میلیون و ۴۸ هزار و ۵۰۴ تومان برآورد شده است.

او افزود: در بخش قاچاق کالا و ارز ۳۲۳ پرونده وارد و ۳۲۱ پرونده مختومه شده که میزان محکومیت آن ها ۱۷۲ میلیارد و ۱۶۱ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۶۲۶ تومان برآورد شده است.

حسن پور اظهار کرد: در بخش بهداشت و درمان ۴۷ پرونده وارد و ۴۹ پرونده مختومه شده که میزان محکومیت آن ها ۱۶ میلیون و ۲۹۲ هزار تومان برآورد شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در آبان ماه امسال با همکاری ۹۵ اکیپ سیار ۲۳۶ بازرسی انجام شده است تصریح کرد: در این بازرسی‌ها ۳۹ واحد متخلف شناسایی و ۷۷ واحد نیز تذکر گرفته اند.

او ادامه داد: تخلفات بخش کالا و خدمات شامل عدم درج قیمت، گرانفروشی و عدم ارائه فاکتور و تخلفات بخش بهداشت و درمان شامل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، عرضه کالا‌های غیر بهداشتی و به کارگیری افراد فاقد صلاحیت حرفه‌ای در موسسات بوده است.

حسن پور گفت: در جهت سیاست‌های سازمانی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان و به منظور پیشگیری از وقوع تخلفات احتمالی، روسای شعب مرکز استان از واحد‌هایی مانند مرغداری ها، کشتارگاه‌ها و کارخانه‌های سطح استان با همکاری سازمان صمت، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف استان بازدید کرده اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی اظهار کرد: این بازرسی‌ها به صورت روزانه انجام می‌شود و به تخلفات مشاهده شده به صورت خارج از نوبت رسیدگی می‌شود که تاکنون در استان مواردی از تخلف مشاهده نشده است.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.