رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: برنامه ملی مراقبت (سورویلانس) غذا و تغذیه در ۲ منطقه در حوزه غرب برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهران احمدی بلوطکی، رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: برنامه ملی مراقبت (سورویلانس) غذا و تغذیه در ۲ منطقه در حوزه غرب این کلانشهر با مشارکت پژوهشگران انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور و همکاری دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت و با حمایت صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد در ایران و همکاران دانشگاه‌های علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اجرا می‌شود.

او تعیین وضعیت شاخص‌ها تن سنجی در کودکان، تعیین شاخص‌های بیوشیمیایی در کودکان و تعیین وضعیت شاخص‌های خطر ناامنی غذایی را از جمله اهداف برنامه ملی مراقبت (سورویلانس) غذا و تغذیه عنوان کرد.

احمدی بلوطکی با بیان اینکه در این پژوهش، اطلاعات به روز در مورد وضعیت تغذیه جامعه و عوامل تاثیرگذار بر آن‌ها فراهم می‌شود، اظهار داشت: این اطلاعات اساس تصمیم گیری برای افرادی است که مسئول سیاستگذاری، طراحی و مدیریت برنامه‌های مرتبط با بهبود الگوی مصرف و وضعیت تغذیه جامعه هستند.

این مقام مسئول هدف اصلی سورویلانس غذا و تغذیه را گردآوری منظم و به روز اطلاعات وضعیت تغذیه جامعه و عوامل موثر بر آن عنوان و تصریح کرد: این برنامه در حوزه مرکز بهداشت غرب اهواز در دو منطقه عین دو و کوی سیاحی اجرا می‌شود و جمعیت هدف در این طرح کودکان ۲ تا ۵ ساله‌ای هستند که از سوی وزارت متبوع تعیین شده اند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز بیان داشت: در حوزه مرکز بهداشت منطقه جمعیت هدف ۲ خوشه است که در هر خوشه از ۲۰ کودک با رضایت خانواده، نمونه خون گرفته می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.