معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : پیوند قلب در استان پیش نیاز‌هایی دارد که مهمترین آن آموزش کارکنان و فرهنگ‌سازی در جامعه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : دوره آموزش جامع در کرمانشاه برگزار شد که مدرسان آن از تهران بودند و ۱۸۰ نفر آموزش دیدند و کارکنان منتخب برای آموزش بیشتر به مراکز پیوند قلب کشور اعزام شدند.

او با اشاره به نیاز‌های تجهیزاتی این مرکز گفت : زمینه برای ایجاد مرکز پیوند قلب در بیمارستان امام علی (ع) فراهم است و جراحان بسیار زبده‌ای آماده شده‌اند و تلاش می‌شود در آینده نه‌چندان دور این مرکز افتتاح شود.

روشنی با بیان اینکه استان کرمانشاه اکنون فقط واحد شناسایی است افزود: سال ۹۹ شیوع کرونا پیشرفت در این کار را عقب انداخت و امید داریم با فروکش کردن کرونا وضعیت بهبود یابد.

او با اشاره به اینکه اکنون در استان پیوند کلیه، مغز استخوان، قرنیه و کاشت حلزون انجام می‌شود افزود: برای انجام پیوند کبد در آینده برنامه‌ریزی شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: چنانچه بتوانیم از بیماران مرگ مغزی اعضا را برداریم و استفاده کنیم وضعیت بهتر می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.