مسئولان اتاق بازرگانی مشهد و شهر "پیشاور" پاکستان زمینه‌های همکاری مشترک و روابط تجاری بین این دو شهر را در جلسه‌ای مجازی بررسی کردند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا توکلی زاده مسئول نظارت راهبردی بین الملل اتاق بازرگانی مشهد در ارتباط آنلاین گفت: ایران و پاکستان در حوزه تعاملات اقتصادی، بررسی افزایش زمینه‌های روابط تجاری بین مشهد و سوابق دیرینه و ارزشمند دارندو بستر لازم توسعه روابط تجاری آن‌ها در چهارچوب همکاری‌های مشترک و شناسایی بهتر بازار طرفین مهیا است.

او شناسایی توانایی‌های اقتصادی و تجاری دو کشور را در حوزه تجارت ضروری دانست و افزود: ایران و پاکستان با محوریت بخش خصوصی می‌توانند پیشنهاد صادرات اقلام و کالا‌های مختلف را ارائه دهند، این اتفاق می‌تواند مبنایی برای شروع مبادلات تجاری میان دو کشور باشد.

مسئول نظارت راهبردی بین الملل اتاق بازرگانی مشهد ادامه داد: اگر ظرفیت بین ایران و پاکستان برای مبادلات تجاری تقویت شود و گمرک‌های دو کشور افزایش پیدا کند، شاهد بهبود تعاملات اقتصادی و همچنین کاهش هزینه‌های حمل و نقل خواهیم بود.

توکلی زاده با اشاره به محدودیت‌های موجود در بخش مراودات بانکی میان ایران و پاکستان بیان کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که از تحریم‌ها نشات می‌گیرند، باید روش‌های مبتکرانه و جدید اندیشید که یکی از این راهکارها، تهاتر کالا با کالا میان ایران و پاکستان است که تحقق آن به نفع دو طرف خواهد بود.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: مشهد یک شهر زیارتی است و امیدواریم تاجران پاکستان در سفر به مشهد تعاملاتی را با تجار ایرانی برقرار کنند تا شاهد توسعه روابط تجاری ایران و پاکستان به ویژه در پیشاور و خراسان رضوی باشیم.

حسنین خورشید احمد رئیس اتاق بازرگانی پیشاور نیز در این گفتگوی آنلاین گفت: پاکستان نیز از ایجاد تعاملات و افزایش مراودات اقتصادی با ایران استقبال می‌کند و امیدواریم به زودی در ایران و خراسان رضوی، گفتگو و ملاقات حضوری داشته باشیم.

او با بیان که هم اکنون مشکلات متعددی گریبانگیر تجارت و تعاملات اقتصادی دو کشور ایران و پاکستان است، خواستار همگرایی دو طرف برای رسیدن به راهکار‌هایی جهت عبور از مشکلات موجود شد.

رئیس اتاق بازرگانی پیشاور ادامه داد: در حال حاضر کالا‌هایی همچون برنج، انبه و برخی کالا‌های دیگر از پاکستان در بازار ایران با استقبال خوبی مواجه شده و سطح تعاملات تجاری دو طرف نظر به نیازی که هر دو همسایه به کالا‌ها و تولیدات همدیگر دارند، قابل افزایش است.

خورشید احمد به سوابق تعاملات اقتصادی و تجاری دو کشور اشاره و بیان کرد: این تعاملات در گذر زمان با فراز و فرود‌هایی دچار شده که امید است در گفتگو‌های بین دو کشور بویژه در حضور نمایندگان بخش خصوصی پاکستان در ایران، زمینه توسعه دوباره این تعاملات فراهم شود.


انتهای پیام// ر. ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.