نماینده ولی فقیه در استان قزوین در نشست ماهانه ائمه جمعه گفت: ائمه جمعه برای سهولت در اصلاح امور استان، حامی استاندار هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،  حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان  در نشست ماهانه ائمه جمعه استان قزوین که با حضور محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین برگزار شد، گفت: حضور شما را در این نشست را قدر می‌نهیم و دغدغه‌های شما نشان می‌دهد با همه وجود درگیر با مسائل استان هستید که امیدآفرین است.

وی تصریح کرد: وظیفه اصلی ما ائمه جمعه که در سنگر و قرارگاه نماز جمعه قرار داریم، اعتلای معنوی، فرهنگی، اخلاقی و انقلابی مردم است و به صورت کلی اقامه دین است.

امام جمعه قزوین افزود: رسالت اصلی شما بزرگواران، رفاه، معیشت، اشتغال، امنیت، تولید، فرهنگ، فسادستیزی و عدالت محوری است و این‌ها نمی‌شود الا اینکه هم‌افزایانه به میدان بیاییم.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهمی که در نماز جمعه می‌بایست به خودمان و مردم توصیه کنیم، موضوع تقواست و خدا در قرآن ۸۰ بار فرمان به تقوا داده است که به ندرت تقوای فردی آمده و عمده آن‌ها دستور به تقوای جمعی است.

وی اضافه کرد: این معنایش این است که حقیقت تقوا را بدون حرکت جمعی نمی‌توان تحقق بخشید و همه این دغدغه‌هایی که ائمه جمعه و استاندار و مسئولان استان دارند، به معنای تلاش برای اجرای تقواست و آن جایی که می‌گوییم فساد یعنی پرهیز از بدی، آن جایی که حرف از اشتغال و معیشت می‌زنیم یعنی اقدام کردن و اتفاقاً کفه سنگین تقوا بر اقدامات استوار است و کفه سبک آن پرهیز است و ترس و پرهیز حاشیه تقواست.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اظهار کرد: اساس تقوا بر این است که انسان‌هایی را بپروراند که عقل دانا و اراده قوی و توانا داشته باشند و انسان نیز بر این دو عنصر است و اگر عقل دانا و اراده توانا شود، همه چیز درست می‌شود.

امام جمعه قزوین اذعان کرد: نگاه ما این است که دولتی که سر کار آمده، دولت تقوا، عقل، اندیشه، صداقت و ایمان و هم دارای اراده جدی است و از طلیعه دولت شاهدیم بسیاری از مشکلات در حال شناسایی و حل شدن است.

وی عنوان کرد: در انتخاب افراد، گنجینه ارزشمند تجربه، صداقت و پای کاری آحاد مردم استان قزوین را قدر بدانید و در این راستا ائمه جمعه می‌خواهند برای شما برادری کنند تا اصلاح امور برای شما به سهولت انجام شود تا برای مردمی که بسیار ناراحتی و سختی کشیدند، برادری کنیم تا مشکلات از پیش روی مردم برداشته شود.

استان قزوین منطقه فوق‌العاده‌ای برای سرمایه‌گذاری است

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین هم در این نشست گفت: شرایط دولت در تمام حوزه ها، مخصوصاً حوزه اقتصادی ویژه است چرا که باید فضای زیستی مردم از حیث درآمد و هزینه را که در شرایط خوبی قرار ندارد سامان دهی کند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب سالهاست بر تقویت اقتصاد و معیشت تاکید دارد و اگر آن روز‌ها به فکر حل این مسائل بودیم، دچار مشکات کنونی نمی‌شدیم.

استاندار قزوین بیان کرد: اصلاح بودجه یکی از عمده‌ترین موضوعاتی است که دولت به آن می‌پردازد که رهبری سالهاست بر اصلاح آن تاکید دارند و همه از نحوه توزیع و ناکارآمدی بودجه گلایه‌مند هستند چرا که اثربخشی لازم را ندارد.

اعلایی خاطرنشان کرد: دولت لایحه بودجه ۱۴۰۱ را با رویکرد متفاوت تنظیم کرده است چرا که اگر بودجه اصلاح نشود، شرایط درست نخواهد شد و این حرف درد دل مردم است.

وی اظهار کرد: امروز اقتصاد ما بانک محور است و این موضوع اقتصادیون را ناراحت، متشرعین را نگران و مدیران بانکی را از برخورد دولت‌ها ناراضی کرده است و این شرایط باید اصلاح شود و دولت برای این مهم نیز برنامه دارد تا اصلاح نظام بانکی را شاهد باشیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: ارتقای سرمایه گذاری و اشتغال یکی دیگر از درخواست‌های رهبر معظم انقلاب است که این مهم با به رسمیت شناختن و حرمت قائل شدن همه آحاد برای سرمایه گذار محقق خواهد شد.

وی اضافه کرد: کشور ظرفیت‌های بسیاری دارد و اقتصاد هوشیار است و اگر منفعتی وجود داشته باشد، قطعاً برای سرمایه گذاری پای کار خواهد بود و ظرفیت بکری در اقتصاد کشور و استان قزوین به عنوان منطقه‌ای فوق العاده برای سرمایه گذاری وجود دارد.

 اعلایی اذعان کرد: ما باید این باور را به ذهن‌های مردم ببریم که سرمایه گذار یک نعمتی برای کشور و استان محسوب می‌شود و نگاه محترمانه‌ای برای سرمایه گذار داشته باشیم و کار فرهنگی در این عرصه بسیار مهم و اثرگذار خواهد بود.

وی بهبود فضای کسب و کار را خواسته دیگر رهبری دانست و گفت: امروز دولت در حال طراحی سایت‌های کسب و کار است تا کسانی که درخواست برای مجوز‌های کسب و کار دارند، خیلی زود به آن‌ها پاسخ داده شود.

استاندار قزوین تاکید کرد: استان قزوین از حیث صنعت اوضاع خوبی در کشور دارد و برای توسعه صنعت، ارزش افزوده و اشتغال اولویت فراهم کردن و توسعه زیرساخت هاست تا شاهد سرمایه گذاری در استان باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.