مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: افت سطح سفره‌های آب زیر زمینی ادامه دارد و پارسال در برخی از دشت‌های استان تا ۲ متر نیز ارزیابی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی محمدی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر در نشست با رئیس دادگستری شهرستان عسلویه عنوان کرد: افت مستمر سطح سفره‌های آب زیر زمینی به دلیل افزایش تقاضا برای برداشت همچنان ادامه دارد و میزان افت این سفره‌ها پارسال در برخی از دشت‌های استان تا ۲ متر نیز برآورد شد.

او، آب را اساس توسعه کشور خواند و  افزود: این امر، ضرورت حفاظت از منابع آب را دوچندان می‌کند.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر ادامه داد: تغییر اقلیم نیز باعث افزایش شدت بارندگی‌ها در مدت زمان کوتاه شده است که کمک چندانی به تغذیه آبخوان‌ها نخواهد کرد. خطر دیگر باران‌های شدید و کوتاه مدت، وقوع سیلاب‌های مخرب است که حجم زیاد روان‌آب در مسیل‌ها و آبراه‌ها به ویژه در شهرها اگر در تصرف غیرمجاز باشد یا به خوبی ساماندهی نشده باشد، احتمال بروز خسارت فراوانی را ایجاد می‌کند.

رئیس دادگستری شهرستان عسلویه نیز با اشاره به اینکه دشت‌های استان بوشهر نیز مثل سایر نقاط کشور دچار افت منابع آبی شده‌اند، گفت: همه نقاط کشور به نحوی با این موضوع مواجه شده‌اند و دلیل آن اقدام‌ها و تصمیم‌های گرفته شده در طول سال‌ها است.


بیشتر بخوانید


سید احمد موسوی پور افزود: کشور ما اقلیم خشک و کم بارانی دارد و برداشت‌های بی‌رویه به طور تصاعدی منجر به خشک شدن دشت‌ها شده است.

او با اشاره به اینکه آینده کشور به حفظ محیط زیست و منابع آب گره خورده است، تاکید کرد: دادگستری شهرستان عسلویه آمادگی دارد از شرکت آب منطقه‌ای بوشهر در مسائل حوزه آب حمایت کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.