بنابر اعلام منابع محلی در فلسطین رئیس رژیم صهیونیستی در یورش شهرک‌نشینان به الخلیل و صحن ابراهیمی آنان را همراهی می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از القدس العربی، گروه فلسطینی «جوانان علیه شهرک‌ها» بیانیه دفتر رئیس رژیم اشغالگر قدس را مبنی بر همراهی او در یورش شهرک‌نشینان به الخلیل و و افتتاح کردن جشنواره‌ای به نام «حنوکا» در مسجد ابراهیمی در روز یکشنبه را محکوم کرد.

«مهندس عیسی عمرو» بنیانگذار گروه فلسطینی جوانان علیه شهرک‌ها، در این خصوص اعلام کرد این تهاجم نقض آشکار قوانین بین‌المللی است و جهت‌گیری مقامات اشغالگر برای حمایت از شهرک‌نشینان افراطی در تعطیلاتشان در الخلیل را بیان می‌کند، همچنین بیانگر شخصیت و ایدئولوژی این شهرک‌نشینان است.

عمرو در ادامه سخنانش گفت: رئیس رژیم صهیونیستی با به جامعه جهانی دروغ می‌گوید که مرد صلح‌طلبی است، اما در عین حال در زمینه کمک و حمایت از شهرک‌نشینان افراطی در الخلیل فعالیت می‌کند.

عمرو با بیان اینکه شهر الخلیل جزو شهر‌های اشغال شده فلسطین محسوب می‌شود و اسکان شهرک‌نشینان در آن غیرقانونی و نقض آشکار قوانین بین المللی است و شهر قدیم و صحن ابراهیمی در الخلیل باید از مجوز و یهودی سازی محافظت شود، افزود: یونسکو معتقد است شهر قدیم و صحن ابراهیمی یک نقطه عطف تاریخی صرفا فلسطینی بدون درگیری است و یونسکو آن را در لیست نشانه‌های تهدید جهانی قرار داده است.

بنیانگذار گروه فلسطینی جوانان علیه شهرک‌ها از «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و نخست وزیر او خواست که الخلیل را منطقه رویارویی و درگیری با اشغالگران بدانند و مقاومت مردمی در آن فعال شود و استواری شهروند فلسطینی تقویت شود.

پیش از این هم اسماعیل رضوان یکی از مسئولان حماس تصمیم «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی به روشن کردن شمع در روز «جشن روشنایی» در حرم ابراهیمی را اقدامی تحریک کننده عنوان و اعلام کرد این اقدام، هتک حرمت صحن ابراهیمی است و اشغالگران مسئول پیامد‌های این تعرض خواهند بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار