استاندار زنجان گفت: گفت: برای رسیدن به هدف گذاری‌ها به ویژه رشد اقتصادی باید به صورت یک تیم واحد عمل کرد و بخشی نگری را کنار گذاشت.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، افشارچی استاندار زنجان در شورای برنامه ریزی استان زنجان بااشاره به اینکه در حال حاضر نرخ رشد سرمایه گذاری پائین است، گفت: بودجه ریزی بایستی مبتنی بر ردیف باشد.

او افزود:  در ۵۰ سال گذشته بودجه کشور بر اساس صادرات نفت بوده و همین امر موجب تزلزل در اقتصاد کشور شده که این رویه بایستی عوض شود.

 استاندار زنجان بااشاره به اینکه  بودجه باید در اختیار استان ها قرار گیرد، گفت: با تشکیل صندوق توسعه استان ها برخی اعتبارات و بودجه ها در اختیار مسئولین استانی قرار می گیرد.

استاندار زنجان ادامه داد: ۸ و ۷ دهم درصد برای رشد اقتصادی استان زنجان هدفگذاری شده که این میزان در کشور ۸ درصد است.

افشارچی بااشاره به توضیحات رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر اینکه در ۲ ماه گذشته خلق پول در کشور رخ نداده و تورم نقطه به نقطه کاهش نیافته است با بهره وری حداکثری و توجه به مسائل کلان استان و با همفکری و تشکیل تیمی واحد می‌توانیم گام مهمی برای توسعه استان زنجان برداریم.

بهره وری و استفاده صحیح از آب در حوزه کشاورزی از دیگر مسائلی بود که استاندار زنجان در جلسه امروز به آن اشاره کرد و افزود: برای حل مشکلات در حوزه های مختلف باید بخشی نگری را کنار گذاشته و به صورت تیمی به دنبال توسعه باشیم و در برنامه ریزی برای بهره وری و ایجاد اشتغال نگاه ها متفاوت باشد.

عباسچیان   مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان هم در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه درآمد‌های استانی تحت عنوان درآمد‌های مالیاتی شناخته می‌شود، گفت: این موارد ۱۰ ردیف درآمدی را شامل می‌شود.

او با بیان اینکه امسال پیش بینی درآمد‌های استانی ۳۳ هزارو ۹۹۷ میلیارد ریال بوده است، افزود: عملکرد ۸ ماهه استان زنجان در این بخش ۲۵ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به سهمیه ۱۱۲/۸ درصد تحقق درآمد داشته و نسبت به دوره مشابه پارسال، ۶۶ درصد رشد داشته است.

عباسچیان با اشاره به اینکه درآمد ملی هم خاص دستگاه‌های اجرایی است که درآمد‌ها وصول و به منابع ملی استان زنجان همانند کشور واریز می‌شود، ادامه داد: درآمد اختصاصی، خاص دستگاه‌های اجرایی است که وصول کننده و مصرف کننده آن هستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با اشاره به اینکه درآمد‌های عمومی استان زنجان در قالب ۶ ردیف عمده و ۷۲ کد فرعی وصول می‌شود، گفت: ردیف‌های عمده تحت عنوان درآمد‌های مالیاتی، درآمد حاصل از مالکیت دولت، درآمد حاصل از خدمات و فروش کالاها، حاصل از جرائم و خسارت و در آمد‌های متفرقه که در هیچ کدام از کد‌های فرعی دیده نشده و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای است.

عباسچیان افزود: درآمد مصوب حاصل از مالکیت استان زنجان به میزان ۵ میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال بوده که تا کنون ۴۹۷ میلیون ریال وصول شده و درآمد حاصل از خدمات فروش کالا نیز ۳۲۸ میلیارد و ۷۵۴ میلیون ریال بود که در حال حاضر ۱۹۲ میلیارد و ۵۸ میلیون ریال وصول شده که نسبت به مصوب کمتر است و می‌توان گفت نسبت به دوره مشابه پارسال، ضعیف عمل شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان ادامه داد: درآمد حاصل از جرائم خسارت نیز ۸۸۴ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال بوده که از این میزان ۲۰۲ میلیارد و ۱۲۸ میلیون ریال وصول شده و بطور تقریبی نسبت به سهمیه، ۳۴/۵ درصد وصول و دوره مشابه پارسال نیز ۵۸ درصد کاهشی بوده است.

او  درآمد متفرقه استان زنجان  طی امسال را ۷۹۰ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال بیان کرد و گفت: از این میزان ۳۰ میلیارد و ۴۰۸ میلیون ریال وصولی بوده که نسبت به سهمیه ۵/۸ درصد وصولی بوده و نسبت به دوره مشابه پارسال نیز ۶۹ درصد کاهش داشته است.

عباسچیان گفت: در مجموع ۳۳۳ هزار و ۹۷۷ میلیارد ریال پیش بینی استانی بوده که از این رقم ۲۵ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال وصول شده که نسبت به مصوب در ۸ ماه امسال ۱۱۳ درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه پارسال نیز ۶۶ درصد رشد دارد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.