حجت‌الاسلام حمیدرضا صادق‌زاده گفت: زمانی که افراد حاضر در اغتشاش دیروز را مشاهده می‌کنیم، متوجه می‌شویم که سنخیتی با کشاورزان و مباحث آب و زاینده‌رود نداشتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  حجت‌الاسلام حمیدرضا صادق‌زاده، مشاور صنف کشاورزان استان اصفهان گفت: هفته گذشته در روز ۲۸ آبان کار خوبی انجام شد و به نوعی می‌توان بیان کرد که ورود مردمی آرام به زاینده‌رود و در حمایت از کشاورزان صورت گرفت و در کل کشور و حتی دنیا دیده شد.

وی با بیان اینکه در ادامه حرکت ۲۸ آبان برای برخی افراد چشم طمع باز شد، ادامه داد: برخی افراد افراد از جمله سلطنت‌طلبان و منافقان اقدام به فراخوان برای جمعه گذشته کردند.

صادق‌زاده تصریح کرد: به لطف پرورگار و همت دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی، استاندار و صنف کشاورزان با یکدیگر به تفاهم خوبی رسیدند و قرار بر جمع‌آوری چادر‌های مربوط به اعتراض صنفی کشاورزان بود.

مشاور صنف کشاورزان استان اصفهان با اشاره به این نکته که اکثریت کشاورزان برای جمع‌آوری چادر‌ها مشکلی نداشتند، اما برخی بر اساس بی‌اعتمادی به‌جا مانده از دولت‌های قبل بیان می‌کردند که به تجمع ادامه دهیم تا تکلیف روشن شود و آب بیاید، خاطرنشان کرد: هیچ کدام از ۲ گروه کشاورزان قائل به این موضوع نبودند که اجازه سوءاستفاده به فرصت طلبان و اراذل و اوباش بدهند و ۱۰۰ درصد کشاورزان مخالف ایجاد هرگونه کار غیرقانونی بودند.

وی تأکید کرد: در نهایت بیانیه‌ای توسط شورای میرآب‌ها، آب‌بران، صنف کشاورزان صادر شد و ترک چادر‌ها صورت گرفت.

صادق‌زاده افزود:، چون این موضوع مربوط به اصفهان بود کار از دست برخی کشاورزان خارج شد؛ در این موضوع وجود افراد فرصت‌طلب را شاهد بودیم که صرفاً مربوط به اصفهان نبودند و بر همین اساس قرار بر این شد که کار مردمی دنبال شود، اما در شام چهارشنبه افرادی که شناختی از آن‌ها نداشتیم و کشاورز هم نبودند آتش را شروع کردند؛ پس از آن پلیس حاضر شد و کشاورزی در صحنه حضور نداشت.

مشاور صنف کشاورزان استان اصفهان با بیان اینکه زمانی که تصاویر روز گذشته را می‌بینیم، برخلاف روز ۲۸ آبان شاهد حضور خانواده‌ها نیستیم، اظهار کرد: روز جمعه فراخوان‌های اعلام شده به اسم آب و زاینده‌رود مطرح شد و حتی در ابتدا برخی از مردم که دغدغه زاینده رود را داشتند حضور پیدا کردند، اما زمانی که صحنه را دیدند، به خانه‌ها بازگشتند.

وی یادآور شد: پس از بروز این اتفاقات، کشاورزان هرگونه کار غیرقانونی را محکوم کردند و مردم عادی، شورای میرآب‌ها و آب‌بران این موضوع را به‌طور مکتوب اعلام کردند.

افراد حاضر در تجمعات روز گذشته سنخیتی با کشاورزان نداشتند

صادق‌زاده خبر داد: زمانی که افراد حاضر در این ماجرا را مشاهده می‌کنیم، متوجه می‌شویم که سنخیتی با کشاورزان و مباحث آب و زاینده‌رود نداشتند.

مشاور صنف کشاورزان استان اصفهان با اشاره به این موضوع که در ناآرامی و فضای متشنج مصوبات بر زمین می‌ماند، تصریح کرد: در شرایط فعلی فکر مسؤولان درگیر این مورد است که فضا را آرام کنند و این شرایط باعث می‌شود که پیگیری مصوبات کند شود و این نتیجه برای کشاورز ضرر دارد.

وی یادآور شد: تصمیماتی که در فضای امنیتی و نا امنی گرفته می‌شود، بر اساس همان رویکرد نا امنی است؛ مسؤولان در این شرایط بیان می‌کنند که چاقویمان کند می‌شود و کار از هر ۲ سمت کند پیش می‌رود.

صادق‌زاده با بیان اینکه نیاز است مسائل استانی را بدون در نظر گرفتن اتفاقات دیروز پیش ببریم، تصریح کرد: مردم اصفهان و کشاورزان از امروز ببینند که صنف و کشاورزان به‌دنبال حل مشکلات و کار‌ها هستند.

مصوبات بیان شده نیز در طول این مدت کم‌نظیر بوده است

مشاور صنف کشاورزان استان اصفهان در خصوص تفاهم‌نامه میان مسؤولان و کشاورزان توضیح داد: استاندار از روز اول دغدغه مشکلات را داشته و مصوبات بیان شده نیز در طول این مدت کم‌نظیر بوده است؛ یکی از موارد این بود که مصوبات قبلی داخلی و فرا استانی در مدت ۳ ماه پیگیری شود و این مورد بسیار خوب است.

وی با اشاره به این نکته که مورد بعدی این بود که تاریخ بازگشایی آب به جهاد کشاورزی و صنف داده شود، خاطرنشان کرد: این مصوبات اثرات خیلی خوبی خواهد داشت و نیاز بود که فرصت بازگویی و واگویی آن برای مردم وجود داشت.

ایجاد فضای نا امنی کار افرادی است که قصد دارند به مردم ضرر برسانند

صادق‌زاده با بیان اینکه تمام مصوبات از امروز به بعد نیاز به اجرایی شدن دارد، اما زمانی که فضای نا امنی حاکم شود، نیاز است که استاندار و مسؤولان به امنیت بپردازند، گفت: کشاورز فضای آرام را دوست دارد و به‌دنبال آرامش است؛ فضای نا امنی کار سیاست‌بازها، حقه‌باز‌ها و افرادی است که قصد دارند به مردم ضرر برسانند.

مشاور صنف کشاورزان استان اصفهان با تأکید بر این نکته که نباید فضای دیروز را به دولت‌مردان و کشاورزان منتصب کنیم و از امروز پیگیر مصوبات و زاینده‌رود باشیم تا به نتبجه برسد، بیان داشت: امیدواریم عقلانیتی که تا امروز حاکم بوده در ادامه مسیر نیز حاکم باشد.

وی تأکید کرد: نیاز است که به مردم و حرکات مردمی اعتماد شود و ساختار مدیریت آب تغییر رویه پیدا کند و دغدغه‌ها برطرف شود؛ به این مورد امیدوارم که بسیاری از مشکلات در این دولت حل خواهد شد، اما نیاز است مهلت داده شود.

دولت‌مردان صبر کشاورزان را قدر بدانند

صادق‌زاده با بیان اینکه ۷ سال کشور معطل برجامی بود که هیچ نتیجه‌ای نداشت، اما به دولت مهلت داده شد و در شرایط فعلی نیز نیاز است که به دولت مهلت داده شود و یقیناً سرانجام نیکویی خواهد داشت، یادآور شد: صبر کشاورزان لبریز شده است و چندین سال است اذیت شده‌اند، اما باز هم مهلتی داده‌اند؛ دولت‌مردان این صبر را قدر بدانند و مشکل را رفع کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۲:۴۰ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
دشمن دشمنه منتظر فرصت پس حساب کشاورزان با مردم ی که برای کارخیر امده بودن وکسانی که مزدورهای خودشون رواموزش برای این روزها دادن جداست از این به بعد باید مسیولین هوشیار باشن به موقع اقدام کنند وفرصت این جنجال رو به ارازل واوباش ومنافقین وسلطلت طلبان وبراندازان ندن وهمه کسانی رو که اغتشاش کردند به اشد مجازات برسونند