روسیه، چین و هند بار دیگر بر ضرورت حفاظت از وحدت سرزمینی و احترام به حق حاکمیت سوریه تاکید کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، وزرای خارجه روسیه، چین و هند در نشستی مجازی بار دیگر بر ضرورت حفاظت از وحدت سرزمینی و احترام به حق حاکمیت سوریه تاکید کردند.

سرگئی لاوروف، وانگ یی و سوبرامانیام جایشانکار در این دیدار همچنین بر ضرورت حمایت از تلاش‌های سیاسی برای حل بحران سوریه و اتخاذ تدابیر لازم برای بازسازی این کشور تاکید کردند.

وزرای امور خارجه سه کشور پس از این دیدار مجازی در بیانیه‌ای مشترک تاکید کردند: «بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و به تلاششان برای حمایت از روند مسالمت آمیز و دیپلماتیک که با نظارت سازمان ملل متحد در حال پیگیری است، ادامه خواهند داد.»

در این بیانیه بار دیگر بر اهمیت تداوم کمک‌های انساندوستانه به مردم سوریه و سرعت عمل در ایفای نقش سازنده در روند بازسازی این کشور تاکید شد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه ماه گذشته در یک نشست مشترک با سامح شکری، همتای مصری خود اعلام کرد تهدید تروریسم همچنان در برخی از نقاط ادلب سوریه وجود دارد و حتی گاهی فعالیت این تروریست‌ها در منطقه عاری از تنش ادلب افزایش هم می‌یابد که موجب نگرانی مقامات روسیه است.

با شروع بحران سوریه و جنگ روانی که کشور‌های غربی – عربی و رژیم صهیونیستی به راه انداختند، ۱۲ میلیون نفر از جمعیت ۲۳ میلیون و پانصدهزار نفری سوریه آواره داخل و خارج این کشور شدند. اقتصاد و کشاورزی پویای سوریه که در بین کشور‌های عربی نمونه بود، سقوط کرد اما هم اکنون سوریه پس از پیروزی بر تروریست‌ها در حال احیای روابط و بازسازی کشور خود است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
این سه تا باید متحد بشن و پول ملی مشترک بزنن اسم پولشونم بذارن یوروبل مخفف یوان و روپیه و روبل
آخرین اخبار