مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قروه از احداث پل جدیدی به منظور محدود کردن کامل تردد اهالی منطقه بر روی پل فرهادآباد این شهرستان خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، محمد مرادی مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قروه گفت:با توجه به پیگیری‌های مستمر و مکاتبه‌های انجام شده، سرانجام پلی تازه برای تردد مردم منطقه در فاصله قانونی پل فرهادآباد قروه احداث خواهد شد.

مرادی اظهار داشت:این اقدام علاوه بر حفاظت بیشتر از پل تاریخی فرهادآباد موجب می‌شود تا در این اثر فاخر عملیات نورپردازی و سایر اقدام‌های لازم برای تبدیل شدن آن به یک منطقه گردشگری، انجام شود.

او افزود:پل فرهادآباد در ۴۵ کیلومتری شمال غرب قروه، در روستای فرهادآباد قرار دارد و دارای هشت دهانه و طول ۸۰ متر بوده و از آجر ساخته شده است.

مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قروه عنوان کرد:این اثر تاریخی و منحصر بفرد در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۸، با شماره ثبت ۲۶۴۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده که امید است با انجام اقدام‌های لازم زمینه حضور بیشتر گردشگران برای بازدید از این اثر مهیا شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.