رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: با توجه به وضعیت کرونایی موجود اگر نکات بهداشتی رعایت نشود ممکن است وضعیت حتی بدتر شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مجتبی کلانتر رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر با اشاره به کاهش رعایت نکات بهداشتی، گفت: در پی قرار گرفتن وضعیت شوشتر در وضعیت آبی در هفته گذشته، میزان رعایت نکات بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در شوشتر کاهش یافت و در نتیجه، تعداد موارد سرپایی و بستری افزایشی شد، اما تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا افزایش پیدا نکرده است.

او با اشاره به تاثیر بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در وضعیت زرد شوشتر، افزود: این وضعیت هشداری برای مردم است و اگر اصول بهداشتی رعایت نشود ممکن است وضعیت حتی بدتر از این شود.

کلانتر بیان داشت: این گونه بسیار خطرناک‌تر و مسری‌تر است بنابراین از مردم خواهش می‌کنیم علاوه بر واکسیناسیون کامل، نکات بهداشتی را به خوبی و با جدیت رعایت کنند و واکسیناسیون مهم‌ترین و بهترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری است، و اکثر مبتلایان به کرونا واکسن دریافت نکرده‌اند یا تنها یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر تصریح کرد: تاکنون بیش از ۸۲ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال شوشتر یک دوز و حدود ۶۰ درصد هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، بنابراین همه کسانی که مرحله اول واکسن را دریافت کرده‌اند، سریع‌تر برای دریافت دوز دوم واکسن مراجعه کنند و گروه‌های هدف دریافت دوز سوم نیز سریع‌تر برای تزریق اقدام کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.