مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان از افزایش ۲۰ درصدی برداشت زرشک از باغات استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، احمدرضا رئیس زاده، مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان در خصوص برداشت زرشک از باغات استان اصفهان در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: عملیات برداشت و فرآوری زرشک که از اوایل آبان ماه امسال در استان آغاز شده  تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: سطح زیرکشت زرشک در استان بالغ بر ۳۵ هکتار می‌باشد که پیش‌بینی می‌شود از این میزان بیش از ۲۱۰ تن زرشک (به حالت‌تر) برداشت شود که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت.

مدیر امور باغبانی سازمان اضافه کرد: متوسط عملکرد باغات زرشک در استان ۶ تن (زرشک تر) در هکتار می‌باشدکه این میزان به حالت خشک به ۵/۱ تن خواهد رسید.

وی افزود: شهرستان‌های برخوار با ۱۵ هکتار، اصفهان با ۱۰ هکتار و فریدونشهر با ۵ هکتار به ترتیب بیشترین سطح زیرکشت زرشک در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس‌زاده بیان کرد: در استای حمایت از توسعه کشت زرشک همه ساله علاوه بر برگزاری کلاس‌ها، کارگاه‌ها و بازدید‌های علمی و آموزشی نسبت به متقاضیان کشت زرشک تسهیلات با سود کم و یارانه دار نیز پرداخت می‌گردد.

وی گفت: همچنین به منظور توسعه زنجیره ارزش زرشک در استان، کارگاه خشک کن و بسته‌بندی محصول زرشک در شهرستان برخوار راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.