نمایشگاه هنرهای تجسمی در قالب ۷۰ اثر نقاشی و طراحی از هنرمندان لارستانی با حضور جمعی از مسئولان محلی و فعالان فرهنگی در نگارخانه مجتمع فرهنگی، هنری و قرآنی شهید علیشیری شهر لار گشایش یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله موحدی مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لارستان در مراسم افتتاح  نمایشگاه هنرهای تجسمی گفت: ۷۰ اثر از ۲۵ هنرمند فعال لارستانی در این نمایشگاه و با موضوع های مختلف به نمایش گذاشته شده است.

او بیان کرد: آثار موجود در نمایشگاه هنرهای تجسمی در زمینه طراحی و نقاشی با تکنیک های آبرنگ، رنگ و روغن و آکرلیک است.

موحدی تصریح کرد: گشایش این نمایشگاه پس از حدود دو سال دوری هنرمندان از سالن های نمایش و نگارخانه ها و فعالیت های فرهنگی و هنری به دلیل سایه سنگین کرونا خود نویدبخش روزهای پرامید وروح تازه ای در کالبد هنر و هنرمندان این دیار است.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لارستان ادامه داد: قرار گرفتن آثار هنرجویان جوان در کنار آثار استادان و پیشکسوتان عرصه هنری لارستان باعث انگیزه بیشتر هنرمندان شهر لار برای خلق آثار فاخر هنری می شود.  

نسا خیل تاش معاون سیاسی وامنیتی فرماندار ویژه لارستان نیز افزود: جایگاه و ارزش هنر و هنرمند در دین مبین اسلام وفرهنگ غنی ایران اسلامی ویژه است و مردم فرهنگ دوست لارستان به دلیل دیرینگی و شاخص های ممتاز و مثبت فرهنگی خود انس و پیوند مستحکم تری با هنر دارند.

او اضافه کرد: هرچیزی می خواهد مانا و ماندگار باشد باید در قالب هنر گنجانده شود و هنرمند با تولید و خلق آثار فاخر و ارزشمند خود نقش ممتاز و تعیین کننده ای در پویایی و تعالی فرهنگ و هویت دینی، انقلابی و سرزمینی خود دارند.

این نمایشگاه از ۶ تا ۱۳ آذرماه ۱۴۰۰ هر روز از ساعت ١٧ و  ٣٠ تا ٢٠ و ٣٠ دقیقه به روی علاقه مندان و دوستداران فرهنگ و هنر  باز  است.     

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار