به دلیل شناسایی گونه جدید و خطرناک ویروس کرونا در جنوب آفریقا، کانبرا پرواز‌های ۹ کشور از این منطقه را به استرالیا تعلیق کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، گرگ هانت، وزیر بهداشت استرالیا امروز (شنبه) اعلام کرد: «استرالیا سفر‌های هوایی ۹ کشور آفریقای جنوبی را به دلیل احتیاط و پیشگیری، به مدت ۱۴ روز به دلیل شیوع نوع جدید ویروس کرونا (امیکرون) تعلیق می‌کند.

هانت طی یک جلسه توجیهی گفت: «این ممنوعیت شامل پرواز‌های آفریقای جنوبی، نامیبیا، زیمبابوه، بوتسوانا، لسوتو، اسواتینی، سیشل، مالاوی و موزامبیک می‌شود.»

به گفته وزیر بهداشت، شهروندان غیراسترالیایی که در ۱۴ روز گذشته در کشور‌های ذکر شده بوده اند، اجازه ورود به استرالیا را نخواهند داشت و باید دو هفته را در قرنطینه بگذرانند. فردی که در دو هفته گذشته به یکی از ۹ کشور آفریقایی سفر کرده است، علاوه بر قرنطینه باید تست تشخیص کرونا نیز بدهد.

سازمان جهانی بهداشت روز جمعه سویه جدید آفریقای جنوبی را به عنوان یکی از نگرانی‌های جدید عنوان کرد. طبق گزارش ها، این گونه جدید شامل ۳۲ جهش است که قابلیت انتقال آن را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد. این گونه جدید امیکرون (Omicron) نامگذاری شده که پانزدهمین حرف الفبای یونانی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار