مدیرکل حفاظت محیط زیست بوشهر گفت: با ارائه دادخواست حقوقی، به دنبال گرفتن خسارت از فعالیت‌های نفتی آلوده‌زا در استان هستیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرهاد قلی نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: خسارت‌هایی که در پی تخلیه فاضلاب برخی از صنایع نفت و گاز به زیست‌بوم دریا، سواحل و تالاب‌های استان وارد آمده، محاسبه شده است و این اداره کل با ارائه دادخواست‌های حقوقی، به دنبال مطالبه این خسارت‌ها است.

او افزود: شرکت‌هایی که ضوابط و استاندارد‌های زیست محیطی را رعایت نکرده‌اند باید به میزان خسارت وارده، برای بازسازی زیست‌بوم و جبران خسارت اقدام کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه فعالیت‌های نفتی آلوده‌زا موجب خسارت فراوان به محیط زیست، طبیعت و تنوع زیستی می‌شود، ادامه داد: همه شرکت‌ها و صنایع طبق اصل پنجاهم قانون اساسی مکلف هستند ضوابط و استاندارد‌های زیست محیطی را رعایت و از تخلیه فاضلاب آلوده و هرگونه آلودگی محیط زیست خودداری کنند.

قلی‌نژاد عنوان کرد: بر اساس قوانین، اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر هرگاه آلودگی زیست محیطی در استان رخ دهد، زمانی را برای برطرف کردن آن به دستگاه آلوده‌کننده اعلام می‌دارد و تا زمان برطرف شدن آلودگی، موضوع را پیگیری می‌کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.