ماژول روسی پریچال به ایستگاه فضایی بین المللی می‌ رسد

آژانس فضایی فدرال روسیه Roscosmos اعلام کرد که Prichal قابلیت‌ های فنی و عملیاتی زیرساخت مداری بخش روسی ISS را گسترش خواهد داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از space، ماژول Prichal چند دقیقه زودتر از موعد مقرر، بر فراز اوکراین به ماژول چند منظوره جدید Nauka روسیه متصل شد و قلاب‌های لنگر با موفقیت و بدون حادثه بسته شدند. راب ناویاس سخنگوی ناسا لحظاتی پس از اتمام اتصال گفت که این یک اتفاق بی عیب و نقص بود. پریچال روسی تقریباً هزار کیلوگرم محموله به ایستگاه فضایی بین‌المللی آورد. پریچال دارای شش پورت جدید برای بخش روسی ایستگاه است و می‌تواند سوخت را به ناوکا انتقال دهد. انتظار می‌رود ماژول علمی تازه وارد ناوکا به طور قابل توجهی سطح تحقیقات مداری روسیه را بالا ببرد. به گفته RussianSpaceWeb پریچال یک اتفاق فضایی ارزشمند برای روسیه خواهد بود، زیرا این کشور برنامه‌هایی برای آینده خود در دوران پس از ISS در نظر گرفته است.

ماژول روسی پریچال

تاریخ ساخت ایستگاه فضایی جدید روسیه

گزارش‌های دولتی از روسیه حاکی از آن است که این کشور احتمالا قصد دارد در اواخر دهه ۲۰۲۰ ایستگاه فضایی خود را ایجاد کند. این عمل یا برای آماده شدن ایستگاه فضایی قدیمی متعلق به سال ۱۹۹۸ انجام می‌شود یا برای پاسخ به تحریم‌های اقتصادی آمریکا. این دو کشور شرکای اصلی ISS در اوایل دهه ۱۹۹۰ بودند. توافق فعلی ISS و کشور‌های مختلف تا سال ۲۰۲۴ ادامه دارد، اما بسته به نظر شرکا و توافق آنها قابلیت تمدید تا سال ۲۰۲۸ را دارد.

پریچال ۴ تنی به تازگی و با موشک سایوز ساخت روسیه از ایستگاه فضانوردی بایکونور در قزاقستان به فضا پرتاب شد. پریچال بر فراز یک فضاپیمای باری اصلاح شده پروگرس سوار شده که چندی پیش ماژول جدید را به آزمایشگاه مداری روسیه تحویل داد. طبق گزارش RussianSpaceWeb این ماژول کروی تقریباً ۱۴ متر مکعب حجم داخلی را به ایستگاه فضایی بین المللی اضافه می‌کند. ایستگاه فضایی این روز‌ها میزبان تعداد زیادی خدمه است که با فضاپیمای SpaceX Crew Dragon به فضا رفته اند. خودرو‌های سایوز روسی نیز همچنان در حال فعالیت هستند و همزمان سه فضاپیما را حمل می‌کنند.

ایستگاه فضایی بین المللی

 ورود ماژول علمی ناوکا به ایستگاه فضایی باعث چرخش ۵۴۰ درجه آن شد، اما Prichal چنین وضعی را ایجاد نکرد. کشتی باری بدون سرنشین Progress ۷۸ برای ورود مجدد به جو زمین از ناوکا خارج شد تا جایی برای پریچال باز شود. انتظار می‌رود فضاپیمای اصلاح‌ شده پروگرس که پریچال را به ایستگاه رساند، در اواخر دسامبر از پریچال جدا شود تا دوباره به اقیانوس آرام برگردد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار