معاون امور حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۶۰ مورد وقف جدید در استان به ثبت رسیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان حجت الاسلام اصغر توسلی معاون امور حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در خصوص اینکه موقوفات بعد از واگذاری چگونه به اماکن مختلف تبدیل می‌شوند گفت: کارگروهی را در استان اصفهان تشکیل داده‌ایم که تمامی نیاز‌های شهرستان‌ها را مشخص می‌کنند و طبق همان نیاز‌ها املاک وقفی به اماکن مختلف مثل مدارس مساجد و اماکن دیگر تبدیل می‌شود.
وی افزود:، اما گاهی اوقات واقفان خود تصمیم می‌گیرند که ملکی را که می‌خواهند وقف کنند به چه مکانی تبدیل کنند و هیچ مانعی در خصوص تصمیم واقف وجود ندارد.
معاون امور حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان عنوان کرد: همچنین برخی واقفان درخواست می‌کنند تا زمانی که در قید حیات هستند خودشان از عواید املا‌ک وقفی بهره ببرند و از نظر ما این تصمیم بلامانع است و بعد از فوت او املاک وقفی به اداره کل اوقاف استان اصفهان واگذار می‌شوند.
توسلی خاطرنشان کرد: املاک با بافت‌های فرسوده و قدیمی زیادی در استان اصفهان وجود دارد، اما امسال فقط یکی از این املاک وقف شد در صورتی که سال‌های گذشته تعداد وقف املاک فرسوده بیشتر بود.
وی ادامه داد: املاک فرسوده بیشتر در شهرستان‌ها با قدمت بالا مثل کاشان، آران و بیدگل، گلپایگان و نواحی یک و سه هستند و تا چندین سال قبل املاک فرسوده زیادی در این نواحی وقف می‌شد.
معاون امور حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: اخیراً بیشتر املاکی که وقف می‌شوند خانه‌های جدید و آپارتمان‌های ۸ تا ۱۰ سال ساخت هستند به طوری که از ۱۰۰ ملک وقفی که در سال گذشته به ثبت رسید حدود ۴۵ ملک آن‌ها خانه‌های جدید بودند.
توسلی اظهار کرد: گاهی اوقات اداره کل اوقاف استان اصفهان به سرمایه‌گذاری ورود می‌کند و با سرمایه‌گذارانی که از طریق روزنامه کثیرالانتشار اعلام آمادگی می‌کنند همکاری می‌کند و در حال حاضر ملک‌هایی هستند که به واحد‌های مسکونی و تجاری تبدیل شده و زیر نظر اداره کل اوقاف استان اصفهان فعالیت می‌کنند.
وی توضیح داد: یکی از شروط اصلی ما برای پذیرش وقف املاک، وجود مستندات کامل املاک است گاهی اوقات سندی برای املاک وجود ندارد و ما هم به هیچ عنوان چنین املاکی را نمی‌پذیریم، زیرا احتمال وجود مشکل در آینده وجود دارد.
معاون امور حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: با توجه به سابقه درخشان مردم اصفهان در امر وقف انتظار داریم که مانند سال‌های گذشته ثابت کنند که واقفان خوبی هستند و به تازگی در عرصه علم و فناوری موقوفات خوبی به ثبت رسیده است.
توسلی در پایان عنوان کرد: امیدواریم با همکاری شهروندان بتوانیم مشکلات و معضلات استان اصفهان را حل کنیم.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.