هفته گذشته دو منزل مسکونی در روستای فندخت زیرکوه طعمه حریق شد، اما آتش نشانی دیر به محل حادثه رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  پنج شنبه شب بود که دو خانه روستایی در روستای فندخت شهرستان زیرکوه طعمه حریق شد.

روستائیان پس از تماس با آتش نشانی شهر حاجی آباد، این پاسخ را دریافت می‌کنند که باید خودرو و نیرو از آتش نشانی شهر آبیز اعزام شود.

در این گیر و دار، روستائیان با کمک کپسول‌های آتش نشانی دهیاری و همیاری مردم آتش را خاموش می‌کنند و پس از گذشت چند دقیقه از اطفای کامل حریق، خودرو از راه می‌رسد، اما دیگر نیاز به کاری نبوده است.

نیاز به مجوز کتبی فرماندار برای اعزام نیرو به روستا

برای پیگیری این موضوع و جویا شدن علت تأخیر در رسیدن خودروی آتش نشانی به روستا با وجود فاصله حدود ۱۵ کیلومتری روستا تا شهر آبیز، با کیانی شهردار آبیز گفتگو کردیم.

او در این گفتگو به خبرنگار ما گفت: باید این نکته را در نظر داشت که آتش نشانی شهرداری فقط محدوده داخل شهر را می‌تواند پوشش دهد.


بیشتر بخوانید


کیانی بیان کرد: در شهر آبیز نیروی متخصص آتش نشانی وجود ندارد و تنها از نیرو‌های خدمات شهری برای اطفای حریق‌های مختلف استفاده می‌شود.

شهردار بیرجند عنوان کرد: علاوه بر نبود نیروی متخصص، تجهیزات لازم آتش نشانی را نیز در اختیار نداریم و اگر خودرو قرار باشد به روستایی اعزام شود، نیاز به مجوز کتبی فرماندار شهرستان داریم.

او ادامه داد: صدور مجوز به این دلیل است که اگر اتفاقی در همان لحظه اعزام خودرو به روستا‌ها در شهر بیفتد، مسئولیتی مورد توجه شهرداری یا آتش نشانی نباشد.

در حال حاضر تنها یک خودروی آتش نشانی با ظرفیت ۲ هزار لیتر در آبیز موجود است و پیگیری برای به کار گرفتن نیروی متخصص انجام شده است، اما تاکنون ثمری نداشته است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.