علی‌اکبر یوسفی گفت: از همان دوران کودکی رؤیای کسب مدال جهانی را در ذهن داشتم که خوشبختانه در نروژ به آن رسیدم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اکبر یوسفی نخستین طلایی سنگین‌وزن تاریخ کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جهانی، درباره حضورش در پیکار‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ اظهار داشت: یک ماه قبل از مسابقات جهانی در تورنمنت صربستان شرکت کردم که آنجا اول شدم. در صربستان با تمام کشتی گیران جهانی کشتی گرفتم و قبل و بعد از آن‌هم من در اردو حضور داشتم و پابه‌پای میرزازاده تمرین کردیم. بعد مشکل کرونا برای میرزازاده پیش آمد و بنا تصمیم گرفت من را جای او بگذارد. من به مسابقات بزرگسالان جهان رفتم و میرزازاده جای من در امید‌های جهان شرکت کرد که خداراشکر هر دوی ما طلا گرفتیم.

وی تصریح کرد: من از کودکی به مدال جهانی فکر می‌کردم، چون با اولین مدال دار تاریخ کشتی فرنگی هم باشگاهی بودم. زمانی که بشیر باباجان زاده برنز جهان را گرفت، همه در باشگاه سیدهاشم و سیدصابر میرزاده می‌خواستند راه بشیر باباجان زاده را بروند. این رؤیایی بود که همیشه در ذهنم داشتم و خداراشکر که توانستم در نروژ به آن برسم.

قهرمان سنگین‌وزن کشتی فرنگی آسیا با اشاره به استقبال خوب مسئولان شهرش پس از جهانی نروژ، عنوان کرد: من اولین نفری بودم که هم مسئولین و هم مردم برایم سنگ تمام گذاشتند. فرماندار، استاندار و شهردار همه آمدند. ستاد استقبال تشکیل داده بودند و کل شهر را بسته بودند که مراسم استقبال خوب باشد. استقبال بی‌نظیری از من شد، یک مسیر ۵ دقیقه‌ای با ماشین، سه ساعت طول کشید. مردم شهرم به من لطف زیادی داشتند و امیدوارم با مدال جهانی‌های بعدی و المپیک کارشان را جبران کنم.

وی در خصوص اینکه آیا بعد از مسابقات قهرمانی جهان، به سالن تمرینش در بابل سر زده است؟ گفت: بله، جا دارد از مربیان عزیزم سید صابر و سیدهاشم میرزاده که باشگاه را ۲۴ ساعته در اختیار من و باقی بچه‌ها گذاشتند، تشکر کنم. بعد از جهانی نروژ، تعداد بچه‌هایی که به این سالن می‌آیند دو برابر شده است. امیدوارم کشتی این مملکت روز به روز پیشرفت کند. باشگاهی که ما در آن تمرین می‌کنیم، تشک خیلی قدیمی داشت که تازه برایش تشک گرفته‌ایم، اما هنوز باقی وسایلش مانده است. کسی به باشگاه ما سر نمی‌زند که این مشکل حل شود. ما با این شرایط تمرین کرده و به قهرمانی رسیده‌ایم. کسی دست ما را نمی‌گیرد، ان‌شاءالله با تلاش و کوشش، قهرمانی‌های بیشتری بیاوریم و خودمان به داد باشگاه‌ها برسیم.

دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان خاطرنشان کرد: از دوستان، مربیان، محمد بنا، رئیس فدراسیون کشتی و تمام کسانی که برای من زحمت کشیدند تشکرمی کنم و امیدوارم کشتی همچنان با موفقیت‌های خود مثل جهانی نروژ بتواند دل مردم را شاد کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار