انگلیس، به طور رسمی تمام جنبش حماس را به عنوان سازمان تروریستی اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عرب نیوز، انگلیس، روز جمعه به طور رسمی تمام جنبش حماس را به عنوان سازمان تروریستی اعلام کرد؛ و هشدار داد که اعضای آن و کسانی که با این جنبش در تماس هستند و از آن حمایت می‌کنند با مجازات‌های شدید و زندان روبرو می‌شوند.

گردان‌های القسام، شاخه نظامی گروه حماس، از سال ۲۰۰۱ در انگلیس ممنوع شده است، اما وزارت کشور این ممنوعیت را به نهاد‌های سیاسی آن نیز تعمیم داد و کل جنبش حماس در لیست سازمان‌های تروریستی قرار گرفت.

هفته گذشته پریتی پاتل، وزیر کشور انگلیس، اعلام کرد قصد دارد هفته آینده اصلاحیه‌ای را به پارلمان انگلیس ارائه کند که حماس را یک سازمان تروریستی دانسته و هر کسی را که از این جنبش حمایت می‌کند به ۱۰ سال زندان محکوم می‌کند.

این سخنان وزیر کشور انگلیس واکنش‌های شدیدی را به همراه داشت و جنبش‌های مقاومت و حماس و دیگر کشور‌های ازاده دنیا این تصمیم را محکوم کردند.

نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بلافاصله از پریتی پاتل به دلیل تلاش هایش در حمایت از این رژیم تشکر کرد. از سوی دیگر، نیز یائیر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، این اقدام وزیر کشور انگلیس را تصمیمی مهم توصیف کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
جهان درباره اینگیلیس قضاوت میکنه. اگه به نظرت مردان مجاهد که از زن و بچه هاشون دفاع میکنن تروریستن، پس خود تو کی هستی و چی؟!
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۰۹ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
پیام قبلی را برا پاچخواری دادم که اثرات سو پیام اولی را خنثی کنه
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۰۹ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
ثوره ثوره حتی النصر
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۰۸ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
دستش درد نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
این به ما چه کی به کی چی گفته فضول جهانیم والا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۳ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
...ابر تروریست ....دنیا در 300 سال اخیر .. یک گروه که برای ازادی سرزمینش مبارزه میکند تروریست معرفی میکند .. واین نشانه حق حماس است که با قلدران اشغالگر بیشتر از
اینکه فعلا مبارزه میکند .. باید حرکت بیشتر داشته باشد..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۷ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
انگل لیس خودش که کانون صدور و پرورش تروریست در جهان هستش
آخرین اخبار