کارشناس هواشناسی گفت: به دلیل پایداری جو در اغلب مناطق کشور افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و آلودگی هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی امشب در گیلان، شمال آذربایجان شرقی و برخی نقاط استان‌های آذربایجان‌غربی، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب لرستان، ارتفاعات شمال فارس و جنوب اصفهان بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد، گفت: روز شنبه و یکشنبه برای اغلب مناطق کشور آسمان صاف و جوی آرام پیش بینی می‌شود.

او ادامه داد: روز دوشنبه برای نفوذ جریانات مرطوب جنوبی و گذر امواج تراز میانی جنوب شرق و جنوب شرق کشور برای نیمه جنوبی کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، شرق فارس با استان هرمزگان رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. روز سه‌شنبه برای شرق هرمزگان، ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان و کرمان همچنین برخی نقاط استان‌های خراسان جنوبی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی گفت: به دلیل پایداری جو در غالب مناطق کشور افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و آلودگی هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت. روز شنبه به دلیل وزش باد در استان البرز و تهران از غلظت آلاینده‌ها به طور موقت کاسته خواهد شد.

ضائیان گغت: خلیج فارس از بعد از ظهر روز شنبه طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه مواج و از اواخر روز چهارشنبه نیز سیستم بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود.

او درباره آب و هوای استان تهران گفت: آسمان تهران فردا بارانی همراه با غبار صبحگاهی به تدریج قسمتی ابری همراه با وزش باد و احتمال وزش باد شدید است. بیشترین دمای تهران ۱۵ و کمترین آن ۶ درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار