استاندار خراسان رضوی:

پرورش دام در خراسان رضوی باید اقتصادی شود

استاندار خراسان رضوی گفت: شرایط فعلی پرورش دام سبک و سنگین در خراسان رضوی به نحوی است که چندان توجیه اقتصادی ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی گفت: شرایط فعلی پرورش دام سبک و سنگین در خراسان رضوی به نحوی است که چندان توجیه اقتصادی ندارد لذا بازگشت مطمئن سرمایه و بهینه کردن پرورش دام در استان نیازمند تقویت مولفه‌های تولید به ویژه در حوزه نهاده و خوراک دام است.

او افزود: از سوی دیگر گرانی نهاده دامی و خوراک دام نیز بازگشت سرمایه در حوزه پرورش دام سبک و سنگین در استان را دشوار می‌کند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: اصلاح نژاد با تغذیه علمی، افزایش بهره وری در خصوص پرورش دام سبک و سنگین و تولید گوشت قرمز، پرواربندی مطمئن و اقتصادی در صورتی که نقدینگی لازم توسط بانک‌ها برای این بخش تامین شود می‌تواند اقتصادی شدن پرورش دام سبک و سنگین را در پی داشته باشد.

نظری بیان کرد: لازم است کارشناسان بخش‌های مختلف دامداری و دامپروری در خصوص فرآیند پرورش دام سبک و سنگین و تولید و عرضه گوشت در استان آسیب شناسی کلی انجام دهند تا بتوان با روش‌هایی امنیت در این بخش را ارتقا داد.

او با توجه به شرایط به وجود آمده در حوزه تامین نهاده و خوراک دام تصریح کرد: لازم است با پیگیری دستگاه‌های اجرایی برای کوتاه مدت (۶ ماهه) نهاده دامی مورد نیاز توسط واردکنندگان به طور کامل تامین شود تا کارخانه‌های خوراک دام بتوانند خوراک مورد نیاز را برای انجام فرآیند صحیح پرورش دام سبک و سنگین و بهینه کردن آن در استان تامین کنند و بتوان نتیجه حاصل را بررسی و تصمیمات کاربردی را برای تداوم پرورش مطلوب دام در استان اتخاذ کرد.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.