دبیرکل ناتو در سخنانی مدعی شد در صورت استفاده روسیه از نیرو‌های خود علیه اوکراین، مسکو هزینه آن را پرداخت خواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در خلال نشست مطبوعاتی امروز (جمعه) در بروکسل (پایتخت اتریش) مدعی شد روسیه تجهیزات نظامی سنگین و نیرو‌های رزمی خود را نزدیک مرز اوکراین مستقر کرده است، اما اگر بخواهد از آن‌ها علیه کی‌یف استفاده کند باید هزینه‌ی آن را که فوری هم خواهد بود، بر عهده بگیرد.

او در ادامه اتهام پراکنی های خود، با غیرقابل قبول خواندن این تحرکات نظامی در مرز اوکراین اعلام کرد این برای دومین بار در سال جاری است که روسیه این تانک‌ها، توپخانه و نیرو‌های نظامی خود را به نزدیکی مرز با اوکراین اعزام می‌کند و باعث تنش می‌شود.

پیش از این نیز مسکو با اشاره به برگزاری رزمایش‌های نظامی آمریکا و متحدانش در دریای سیاه و نزدیکی مرز روسیه اعلام کرده بود مقامات این کشور درحال تلاش برای عادی کردن شرایط با اوکراین هستند، اما کشور‌های غربی با ارسال سلاح به این کشور و جنجال‌سازی‌های گوناگون سعی دارند شعله این تنش‌ها را بیدار کرده و سوخت آن را فراهم کنند.

در همین راستا وزارت خارجه روسیه هفته گذشته از آمریکا خواست با توجه به نفوذی که بر کی‌یف دارد، طرفهای درگیر را از ماجراجویی بازداشته و مجبور به رعایت توافق مینسک کند.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز در ادامه بالا گرفتن تنش میان روسیه و ناتو مدعی شد اتحادیه اروپا باید آماده باشد تا در صورت تشدید اوضاع در شرق اوکراین و اطراف مرز‌های بلاروس و لهستان، تحریم‌های بیشتری علیه روسیه اعمال کند؛ زیرا هرگونه تجاوز بیشتر به حاکمیت اوکراین هزینه بالایی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
مرگ بر پوتین
آخرین اخبار