حجت الاسلام تارم گفت: آمریکا باید بداند ایران به هیچ وجه از حقوق ملت خود کوتاه نخواهد آمد و تحریم‌های آمریکا باید بدون قید و شرط برداشته شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت‌الاسلام میثم تارم، امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته جیرفت با گرامیداشت روز بسیج مستضعفان گفت: امام خمینی (ره) برای تبیین مقام بسیج و بسیجی، خود را یک بسیجی دانسته و به حال بسیجیان غبطه می‌خورد و افتخار خود در این دنیا را بسیجی بودن می‌داند. 

او با بیان اینکه بسیج، حقیقتا و در عمل پشتوانه انقلاب اسلامی ایران هست و تشکیل بسیج از برکات و الطاف آشکار خداوند متعال بر ملت ایران است، افزود: تشکیل بسیجیان جهان اسلام و هسته‌های مقاومت اسلامی در سراسر عالم از پیش‌بینی‌های تحقق یافته امام راحل (ره) به شمار می‌رود.

حجت الاسلام تارم با بیان اینکه دستاور‌های دفاع مقدس به ویژه در حوزه مدیریتی باید مورد مطالعه دقیق و تبیین گسترده در جامعه قرار بگیرد، تصریح کرد: تفکر بسیجی موجب ناامیدی دشمن هست و بسیجی فرهنگی است که چکیده آن، پیشرو بودن در تمامی عرصه‌های اساسی زندگی است. 

هفته بسیج

او بیان داشت :  فعالیت های حلقه‌های صالحین که  مورد تاکید مقام معظم رهبری  هست، شایسته تجلیل است.

امام جمعه جیرفت  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قرارگیری در آستانه دور جدید مذاکرات هسته‌ای، بیان داشت: آمریکا باید بداند ایران اسلامی به هیچ وجه از حقوق ملت خود کوتاه نخواهد آمد و آمریکا باید بد عهدی‌های خود را در عمل جبران کند.

او افزود: تحریم‌های آمریکا باید بدون قید و شرط برداشته شوند و آمریکا باید بداند دوران زورگویی و تحمیل فکر و عقاید باطل استکبار به سر آمده است.

حجت الاسلام تارم در بخش دیگری از سخنان خود به حقوق های نجومی اشاره و  تصریح کرد: حقوق‌های نجومی لکه ننگی است بر پیشانی نظام که باید هر چه سریع‌تر دولت، مجلس و قوه قضائیه با شفاف سازی، تصویب قوانین موثر و نظارت کارآمد به آن خاتمه دهد و مطالبه پنج ساله رهبری در این زمینه را محقق کنند.

او گفت: ابر بحران تنش آبی در کشور که مسئله‌ای چند بُعدی است باید با اندیشه صحیح مدیریت شود و ملت بدانند مسئولان در حال پیگیری مشکلات آنان هستند.

بحران آب

امام جمعه جیرفت با قدردانی از رسانه ملی بیان کرد: رسانه ملی با اقدام به موقع خود و انعکاس دقیق حقایق و مطالبات مردم، دسیسه رسانه‌های بیگانه و پروژه کشته‌سازی را ناکام گذاشت.

حجت الاسلام تارم  خطاب به وزیر کشور گفت: هیئت دولت باید تکلیف استان کرمان را مشخص کند و نماینده عالی دولت در این استان پهناور باید سریع‌تر تعیین تکلیف و اقدام مقتضی به عمل آید تا امور مردم با صلابت و سرعت پیگیری شود.

او تصریح کرد: از مسئولان شهرستان خواستاریم مشکل سیلندرگاز و نفت را سریع‌تر برطرف کنند تا مردم بیش از این گرفتار مشکلاتی با راه حل‌های ساده نباشند.

امام جمعه جیرفت در خطبه نخست  با بیان اینکه  اعتقادات، فروع دین و مسائل اخلاقی سه جنبه مهم دین مبین اسلام است،  تصریح کرد: بنابر معارف قرآنی، نیکوکار کسی است که هر سه جنبه دین را مد نظر قرار دهد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.