مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: تشکیل بسیج مستضعفان در شرایطی که انقلاب اسلامی از همه جهات مورد تهاجم قرارداشت، حرکتی آگاهانه برای خنثی‌سازی نقشه‌ ابرقدرت‌ها بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در اجتماع بسیجیان ناحیه مقاومت بسیج سپاه مالک اشتر شهرستان بوشهر به مناسبت هفته بسیج بیان کرد: فرمان امام راحل مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفان در شرایطی که انقلاب شکوهمند اسلامی از همه جهات مورد تهاجم قرار گرفته بود، حرکتی آگاهانه برای خنثی‌سازی نقشه‌های ابرقدرت‌ها بود که با تحمیل جنگ و محاصره اقتصادی می‌خواستند به خیال خود انقلاب را متوقف کنند و دستاورد‌های مقدس ملت مسلمان ایران را بر باد دهند.

او با اشاره به تلاش‌های گسترده دشمنان برای ناکام گذاشتن انقلاب  ادامه داد: در این شرایط هر چقدر هم بودجه و امکانات برای دفاع نظامی و امنیتی هزینه می‌کردیم انقلاب ماندگار نمی‌شد و تنها راه این بود که خود مردم دفاع از انقلاب‌شان را بر عهده بگیرند؛ بنابراین با تشکیل بسیج، خود مردم برای حراست از انقلاب اسلامی سازماندهی و آموزش داده شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر عنوان کرد: در طول انقلاب اسلامی تلاش دشمن برای از بین بردن انقلاب چندین برابر شده، چون می‌دانند ماندن ما به معنی نابودی آن‌ها است، پیامی که انقلاب ما دارد ظرفیت ایدئولوژیک نابودی تمام جریان غرب را در بر خواهد داشت.

طاهری افزود: دشمنان هر چقدر تلاش کردند تفکر اسلامی و انقلابی ما را از مسیر اصلی خود منحرف کنند و فرایند اضمحلال از درون را برایش برنامه‌ریزی کنند، به دلیل نبود انحراف در تفکر ولایت و همچنین زنده ماندن جریان اصیل مردمی معتقد به مبانی انقلاب در قالب بسیج، موفق به دستیابی به اهداف شوم خود نشدند.

او گفت: حرکت بسیج، حرکتی سازمان یافته و محوری است یعنی یک لایه در اوج و یک لایه در پایین‌ترین سطح قرار دارد و این دو همچنان یک تفکر یک گفتمان و یک خط را دنبال می‌کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.