نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در سفری غیرمنتظره در سالگرد فوت فیدل کاسترو به کوبا سفر کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری پرنسا لاتینا، وزارت امور خارجه ونزوئلا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور روز پنجشنبه در سفری غیر منتظره همزمان با پنجمین سالگرد فوت فیدل کاسترو به کوبا سفر کرده است.

مادورو که از دسامبر ۲۰۱۹ به کوبا سفر نکرده بود، در این مراسم که توسط تلویزیون دولتی پخش شد، همتای کوبایی خود میگوئل دیاز کانل را همراهی کرد. رائول کاسترو، برادر کاسترو و رئیس جمهور سابق همراه آن‌ها بود.

وزارت خارجه ونزوئلا در ادامه بیانیه خود ضمن اشاره به قدرت اندیشه فیدل کاسترو اعلام کرد «او با تبعیت از میراث فرمانده هوگو چاوز، همچنان مسیر را به ما نشان می‌دهد و مردم ما را در نبرد‌ها و دفاع از کرامت، حاکمیت و استقلال خود رهبری می‌کند. دولت بولیواری ونزوئلا همچنین به ژنرال ارتش رائول کاسترو و سایر بستگان و همچنین به رئیس جمهور میگوئل دیاز کانل و مردم کوبا درود‌های برادرانه می‌فرستد.»

در بخش دیگری از این بیانیه دولت ونزوئلا عزم خود را برای تقویت روابط برادرانه و همکاری بین دو ملت ابراز کرد.

در همین حال، مادورو در پیامی در وصف فیدل کاسترو نوشت: «قهرمانی متعالی و تزلزل ناپذیر که می‌دانست چگونه مردم کوبا را در میان سختی‌ها رهبری کند تا از کرامت و حاکمیت همه دفاع کند. از ونزوئلا، عشق همیشگی ما، فیدل.»

فیدل کاسترو، رهبر انقلاب کوبا در ۲۵ نوامبر سال ۲۰۱۶ در ۹۰ سالگی درگذشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار