به دنبال نگرانی بازار از افزایش عرضه در پی اعلام آمریکا برای آزادسازی ۵۰ میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک، قیمت نفت خام امروز کاهش یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا در روز‌های اخیر اعلام کرده قرار است ۵۰ میلیون بشکه نفت خام از منابع استراتژیک خود را به منظور کاهش قیمت فرآورده‌های سوختی آزاد کند. برخی متحدان واشنگتن از جمله کره جنوبی، استرالیا و انگلیس هم اعلام کردند در این راه با آمریکا همگام خواهند شد. همین امر باعث کاهش بهای طلای سیاه در بازار انرژی شد. 

بر این اساس، قیمت معاملات آتی نفت برنت دریای شمال امروز با ۲.۱ درصد کاهش به قیمت ۸۰ دلار و ۵۳ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت هم با ۲.۶ درصد کاهش، ۷۶ دلار و ۳۵ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

تحلیلگران می‌گویند بخشی از این کاهش قیمت به دلیل مصادف شدن با تعطیلات آمریکا به مناسبت روز شکرگذاری اتفاق افتاده است. با این وجود، قبل از اعلام آزادسازی ۵۰ میلیون نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا اداره اطلاعات انرژی آمریکا تایید کرد که ذخایر استراتژیک نفت این کشور به پایین‌ترین سطح از سال ۲۰۰۳ رسیده است.

خارج کردن بشکه‌های نفت از ذخایر استراتژیک تنها به یک پیشرفت موقت در بازار منجر می‌شود و آنچه لازم است افزایش عرضه از سوی آمریکا و اوپک است.

مجبور شدن آمریکا به استفاده از ذخایر استراتژیک خود برای جبران کمبود عرضه جهانی در حالی صورت می‌گیرد که بایدن در هفته‌های اخیر به منظور حفظ تحریم‌های نفتی علیه ایران در یادداشتی خطاب به وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد تولید نفت در جهان به اندازه‌ای است که همچنان نیازی به خرید نفت و فرآورده‌های نفتی از ایران نیست!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار