دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: ظرفیت‌های تولیدی و ترانزیتی در اینچه برون آن را از سایر مناطق آزاد مجرا کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی در دیدار با نخبگان گلستان گفت: با توجه به اینکه منطقه آزاد اینچه برون یکی از هفت منطقه آزاد جدید محسوب می‌شود تلاش داریم در بدو آغاز به کار از ظرفیت نخبگان استفاده کنیم  تا با ایجاد اتاق فکر به همکاران ما کمک شود.

او افزود: طرح جامع منطقه آزاد اینچه برون با همکاری مشاور در حال انجام است و بر اساس آن ظرفیت‌های تولید و سرمایه گذاری طراحی خواهد شد.

او ادامه داد: کشاورزی و دامپروری مزیت‌های نسبی استان است که بر اساس آن صنایع تبدیلی و ظرفیت‌های تولید برنامه ریزی خواهد شد.

محمد افزود: ارتباط با کشور‌های حوزه قفقاز و روسیه و نیازمندی‌های آن‌ها باید در دستور کار قرار گیرد و دیپلماسی اقتصادی یکی از اولویت‌های ما در منطقه آزاد اینچه برون خواهد بود.

او گفت: آنچه اینچه برون را از باقی مناطق آزاد متمایز می‌کند ظرفیت‌های تولیدی آن در حوزه کشاورزی، دامپروری و شیلات و همچنین ظرفیت‌های ترانزیتی آن در کریدور شمال به جنوب است.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.