مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان گفت:استان سمنان، با حذف کاغذ، استان آزمایشی کشور در اجرای طرح بررسی و پایش الکترونیکی مصوبات شوراهای اسلامی شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،راضیه شهاب مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری سمنان گفت: شهرستان‌های شاهرود و مهدیشهر موفق به حذف کامل کاغذ از فرآیند بررسی و پایش مصوبات شورا‌های اسلامی شدند.

او با اشاره به اینکه فعالیت جدید شورا‌های اسلامی از ۱۴ مردادماه آغاز شد، ابراز داشت: تعداد اعضای شورا‌های اسلامی شهر‌های تابعه استان سمنان ۱۱۱ نفر است که سه شهر سمنان، شاهرود و دامغان دارای هفت عضو و ۱۸ شهر دیگر دارای پنج عضو هستند.

شهاب با بیان اینکه ۶۱ درصد از منتخبان ششمین دوره شورا‌های اسلامی برای نخستین بار به عضویت این شورا در آمدند، اظهار داشت: برای اعضای جدید به رغم اینکه اطلاعات کافی با قوانین و مقررات شورا‌ها داشتند، کارگاه‌های آموزشی با عنوان «باید‌ها و نباید‌ها شوراها» برگزار شد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری سمنان ادامه داد: اعضای شورا‌های اسلامی استان به لحاظ اشتغال، ۳۴ درصد کارمند، ۳۵ درصد شغل آزاد، ۲۷ درصد بازنشسته و چهار درصد بدون شغل هستند.

او در خصوص میزان تحصیلات اعضای ششمین دوره شورا‌های اسلامی استان سمنان، گفت: از این اعضا ۲ درصد مدرک تحصیلی زیر دیپلم، پنج درصد دیپلم، ۱۲ درصد فوق دیپلم، ۵۲ درصد مدرک کارشناسی، ۲۰ درصد کارشناسی ارشد، ۶ درصد دکتری و سه درصد مدرک حوزوی دارند.

پارسال ۳۴۲ نشست هیات تطبیق در استان سمنان برگزار شد

شهاب با بیان اینکه ۸۹ درصد از اعضای شورای اسلامی شهر‌ها را مردان و ۱۱ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند، ابراز داشت: در سال گذشته هیات تطبیق استان ۳۴۲ نشست با سه هزار و ۲ مصوبه برگزار کرد که ۱۰ درصد از مصوبات مورد اعتراض هیات تطبیق قرار گرفت.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری سمنان افزود: در ۶ ماهه نخست امسال هم ۱۳۸ نشست هیات تطبیق با یکهزار و ۴۸۰ مصوبه برگزار شد که ۹ درصد از مصوبات مورد اعتراض هیات تطبیق قرار گرفت.

او بیشترین فراوانی اعتراضات را مربوط به تذکر در ارسال مستندات قانونی و مدارک مرتبط با مصوبات دانست و گفت: رعایت مفاد دستورالعمل‌ها در هزینه کرد اعتبارات ماده‌های ۱۶ و ۱۷ و رعایت آیین نامه مالی و معاملاتی از دیگر موارد اعتراضات بود.

شهاب با بیان اینکه از سال ۹۷ تاکنون ۶ نشست هیات حل اختلاف به ریاست استاندار سمنان تشکیل شد، افزود: در این نشست‌ها ۳۵ پرونده مورد بررسی و برای آن رای صادر شد که در نتیجه سه عضو شورا خلع ید شدند.

شورای شهرستان شاهرود ۳۲ عضو دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شاهرود هم در این نشست گفت: شهرستان شاهرود دارای ۶ شهر است که ۳۲ عضو شورا‌های اسلامی در این شهرستان فعالیت دارند.

کیارش پورنیا با بیان اینکه در هشت ماه گذشته ۳۰ نشست به منظور بررسی مصوبات شورا‌های اسلامی در فرمانداری برگزار شد، افزود: در این نشست‌ها ۴۵۴ مصوبه شورا‌ها مورد رسیدگی قرار گرفت.

نشست بازآموزی مقررات شورا‌های اسلامی برای اعضای شورا‌های شهر شاهرود، میامی و دامغان با حضور سید حسین حسینی معاون اداره کل شورا‌های وزارت کشور برگزار شد.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.