در جهت حمایت از بافندگان و ساماندهی صنعت و هنر فرش بافی در استان کارگروه فرش خوزستان تشکیل خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احسان عباس پور مشاور اجرایی استاندار خوزستان گفت: تا کنون کارگروه فرش در استان تشکیل نشده است که با تشکیل آن و داشتن برنامه‌های منسجم ومدون می‌توان گام‌های اساسی در جهت اشتغالزایی و بهبود وضعیت معیشتی خانواده‌ها به ویژه در مناطق کمتر و غیر برخوردار برداشت.

او با بیان اینکه  تشکیل وتقویت اتحادیه‌های فرش در استان و شهرهایی که بستر مناسبی در جهت توسعه‌ی این هنرصنعت را دارند نیز ضروری است، افزود: با تشکیل کارگروه استانی هم بخش زیادی از مشکلات موجود قابل حل خواهند بود.

عباس پور مشاور اجرایی استاندار خوزستان نیز گفت: در خصوص تقویت و توسعه مشاغل خانگی، کارگاهی و رفع مشکلات تعاونی‌های موجود با برنامه ریزی‌های بعمل آمده و دستور کاری که مشخص شده است در جهت اشتغالزایی به ویژه در مناطق روستایی و مناطق غیربرخوردار در حال اقدام هستیم.

او بیان داشت: در این زمینه با نظارت و هم افزایی که بین متولیان خواهد بود ان شاءالله شاهد بهبود وضعیت معیشتی خانواده‌ها در این مناطق باشیم و کارگروه تخصصی اشتغالزایی پایدار مناطق روستایی تشکیل خواهد شد که در این کارگروه شناسایی، تقویت و حمایت از کارآفرینان و کارجویان روستایی استان با اولویت زنان سرپرست خانواده و کارجویان خانواده‌های غیربرخوردار در حال انجام است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.