مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: آیین پایانی جشنواره ملی میراث مکتوب رضوی اسفند ماه در یزد برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  جوادیان زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: این اداره با همکاری بنیاد بین المللی امام رضا (ع)، خانه کتاب و ادبیات ایران و خانه فرهنگ صدوقی، دومین جشنواره ملی میراث مکتوب رضوی را با هدف شناسایی آثار برتر کتاب، پایان نامه و مقاله با موضوع امام رضا (ع) سیره و فرهنگ رضوی برگزار می‌کند.

او بیان کرد: از پدید آورندگان، مترجمان، ناشران، استادان و دانشجویان دعوت می‌شود با مراجعه به سامانه ثبت نام جشنواره رضوی به نشانی www.portal.shamstoos.ir و تکمیل کار برگ مربوطه، آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

جوادیان زاده اظهار داشت: این جشنواره با هدف ایجاد جریان مستمر برای گسترش سیره و معارف در آثار مکتوب، بهره مندی از تجربیات و نظرات حوزوی، دانشگاهی، فرهنگی و هنری در زمینه فرهنگ رضوی، ترویج فرهنگ نورانی رضوی و تولید آثار فاخر همچنین معرفی و تکریم تولید کنندگان و پدید آورندگان آثار مکتوب حوزه رضوی برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: آثار مربوط با موضوع امام رضا (ع) باید در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ منتشر شده باشند همچنین آثار مربوط با موضوع حضرت امام جواد (ع) باید در سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۹۹ انتشار یافته باشند و تنها کتاب‌هایی داوری و ارزیابی می‌شوند که دارای برگه اعلام وصول باشند.

او تصریح کرد: موضوع آثار ارسالی به دومین جشنواره ملی میراث مکتوب رضوی (ع) باید در سه حوزه تالیف، ترجمه و تصحیح به طور کامل درباره امام رضا (ع) و امام جواد (ع) باشد و آثاری که یک یا چند فصل آن به موضوعات دیگر اختصاص داده شده باشند به چرخه داوری وارد نمی‌شوند.

او عنوان کرد: جشنواره در سه بخش کتاب، مقاله و پایان نامه آثار می‌پذیرد و در بخش کتاب در دو گروه کودک و نوجوان و بزرگسال با محور‌های معارف رضوی و سیره، سبک زندگی و احادیث همچنین مجموعه داستان‌های کوتاه، شعر نو، کلاسیک و هنر مانند نمایشنامه، فیلمنامه، معماری و هنر‌های تجسمی، تاریخ و مردم شناسی بررسی می‌شوند.

جوادیان زاده گفت: در بخش مقاله، مقالاتی که با موضوع حضرت امام رضا (ع) در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ و با موضوع حضرت امام جواد (ع) که به صورت چاپی یا الکترونیکی در مجله‌های علمی_ پژوهشی، علمی ترویجی و تخصصی منتشر شده باشند، می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

او گفت: در بخش پایان نامه نیز پایان نامه‌های مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاهی یا سطوح سه و چهار حوزوی که در موضوعات یاد شده تا پایان سال ۱۳۹۹ دفاع شده باشند، می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

او بیان کرد: مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره ملی میراث مکتوب رضوی (ع) پایان آذر ماه سال ۱۴۰۰ است و آیین پایانی این جشنواره اسفندماه سال ۱۴۰۰ در شهر یزد، پنجمین پایتخت کتاب ایران برگزار می‌شود.

او اظهار داشت: دبیرخانه این جشنواره در یزد، بلوار دانشجو، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد واقع است و علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند با شماره تلفن ۰۳۵۳۶۲۴۷۱۱۱ داخلی ۲۱۳ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار