وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با همتای مراکشی خود، قراردادی برای فروش پهپاد و سامانه‌های تسلیحاتی به رباط امضا کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از القدس العربی، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) در جریان سفر خود به مراکش با عبدالطیف لودیی، وزیر دفاع مراکش قراردادی را  برای فروش پهپاد‌های پیشرفته و سامانه‌های تسلیحاتی به رباط امضا کرد.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای درباره این توافق مدعی شد: «این توافق چارچوب محکمی را فراهم می‌کند تا به روابط دفاعی بین دو طرف رسمیت بخشیده و زمینه‌ای را برای هرگونه همکاری در آینده فراهم کند. این توافق به نهاد‌های دفاعی ما امکان می‌دهد تا از همکاری‌های فزاینده‌ای در زمینه‌های اطلاعاتی، همکاری‌های صنعتی، آموزش نظامی و ... برخوردار شوند».

این دومین توافقنامه‌ای است که رژیم صهیونیستی و مراکش در جریان سفر بنی گانتس  به رباط از روز  چهارشنبه امضا کردند.

یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ماه سپتامبر از مراکش بازدید کرد و دفتر ارتباط رژیم صهیونیستی را در رباط، پایتخت مراکش با همراهی یک هیئت دیپلماتیک افتتاح کرد.

مراکش در ماه دسامبر ۲۰۲۰ در ازای به رسمیت شناختن حاکمیت این کشور بر منطقه صحرای غربی از سوی آمریکا، روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرد. حمایت تسلیحاتی رژیم صهیونیستی از مراکش در برابر الجزایر به دلایل عادی سازی روابط با این رژیم و گرایش الجزایر به گروه‌های مقاومت در خاورمیانه نیز هست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار