سلاجقه گفت:استفاده از فناوری‌های نوین برای رصد شکارچیان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در بهره برداری از نخستین مرکز مانیتورینگ حفاظت محیط زیست در مازندران، گفت: استفاده از فناوری‌های نوین برای رصد شکارچیان درمنطقه از اهمیت بسزایی برخوردار است چراکه برای حراست محیط زیست تاکنون شهدای زیادی داده ایم.

او  افزود: حفاظت محیط‌ زیست مازندران در استفاده از فناوری‌ها وتکنولوژی‌های نوین پیشگام شده و الگوی خوبی برای بقیه نقاط کشور است.

اولین مرکز پایش هوشمند حفاظت محیط زیست با حضور سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست امروز پنجشنبه ۴ آذر ماه  به دست خانواده شهدا در مازندران افتتاح شد.

به منظور استفاده از فناوری‌های نوین  علاوه بر تاثیر بالقوه درکاهش هزینه‌های جاری و ارتقاء بهره وری و افزایش انعطاف پذیری، به عنوان یک مولفه کلیدی در موفقیت هر سازمان محسوب می‌شود.

این مرکز دارای همه سیستم‌های حفاظتی، نظارتی از جمله سیستم نظارت تصویری است، که از سال ۱۳۹۸ به صورت آزمایشی (پایلوت) و برای نخستین بار فعالیت خود را آغاز کرد.

این مرکز امکان جمع آوری و دسته بندی اطلاعات و نیز نمایش آن‌ها را در قالب‌های مورد نظر در یک کانون کنترلی فراهم آورده و شبکه‌ای جهت مانیتورینگ و جمع آوری داده‌ها ایجاد کرده  که قطعا با توسعه و تکمیل آن در آینده می‌تواند تحول شگرف را در اجرای وظایف وتکالیف سازمانی به ارمغان آورد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
گزارش خبرنگار از قطع صدها تن درخت آنهم 100تا 150 ساله از جنگلهای زاگرس در سطحی وسیع توسط سودجوبان خبر داد ! که البته پس از دستگیری و بعلت بازدارندگی نبودن جرایم دوباره دست بکار میشوند و تاکنون توانسته اند به ازای هر ده تن چوب یک تن زغال بدست آورده اند !!! لطفا مرحمت نموده و عنایتی هم به رصد منطقه با فن آوری جدید نمایید تا اندک ثروت باقیمانده از نسل های گذشته این آب و خاک که اکنون به ما سپرده شده از گزند سودجویان در امان بماند ! حداقل تنبیه و جریمه بابت قطع هر درخت یک صد ساله منطقه کاشت یکصد نهال توسط متهمین باشد! والسلام