اگر در فصل سرد سال با افت فشار گاز رو به رو شویم در صنایع عمده محدودیت مصرف اعمال می‌شود تا تأمین گاز مشترکان خانگی با مشکل رو به رو نشود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سیروس شهبازی مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: استان کرمانشاه ۶۴۰ هزار مشترک گاز در بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی دارد.

او ادامه داد: ۹۹.۵ درصد خانوار‌های شهری در قالب ۲۹ شهر از نعمت گاز برخوردار هستند و در سه شهر نوسود، ریجاب و ازگله پیمانکار مشغول کار است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه بیان داشت: ۸۵ درصد روستا‌ها در قالب یک‌هزار و ۷۴۵ روستا گاز دارند و ۳۰۰ روستا هم در دست پیمانکار هستند.

او با بیان اینکه در مجموع ۹۵ درصد خانوار‌های شهری و روستایی از نعمت گاز برخوردار هستند، گفت: ۷۴ جایگاه سی‌ان‌جی و ۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ در ۱۸ شهرک صنعتی استان از گاز استفاده می‌کنند.

شهبازی اظهار داشت: در فصول سرد سال ۶۰ درصد مصارف در بخش خانگی و ۴۰ درصد هم مربوط به بخش صنعتی است.

او مصرف روزانه گاز در استان را به طور متوسط ۱۳ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: با هر یک درجه کاهش دما ۵ درصد در مصرف گاز صرفه جویی می‌شود که با توجه به کاهش دمای هوا مصرف گاز نسبت به مدت مشابه افزایش یافته است.

شهبازی با بیان اینکه تداوم این میزان مصرف در روز‌های سرد سال تأمین گاز استان کرمانشاه را با مشکل مواجه می‌کند، افزود: اگر در فصل سرد سال با افت فشار رو به رو شویم در صنایع عمده مانند نیروگاه‌ها و واحد‌های صنعتی محدودیت مصرف اعمال می‌شود تا تأمین گاز مشترکان خانگی با مشکل رو به رو نشود.

او در پایان از شهروندان درخواست مدیریت مصرف داشت و افزود: دمای رفاه بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد است که در راستای جلوگیری از افت فشار گاز باید استفاده سیستم‌های گرمایشی در فصل سرد سال مدیریت شود.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.