مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد در مورد مشکل رکود بازار آجر در یزد توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، زاده رحمانی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد گفت: مشکل رکود بازار آجر مربوط به بند ط تبصره یک قانون بودجه۱۴۰۰ است که نرخ گازبها شناور محاسبه شد که در نیمه دوم سال آسیب آن مشخص شد.

او افزود: البته برای پیگیری نرخ گازب‌ها استاندار هفته گذشته مکاتبه‌ای با وزیر نفت و مدیرعامل گاز ایران داشتند که، چون قانون است باید با قوه مقننه و با رییس مجمع نمایندگان در مجلس هم درمیان گذاشته میشد که پیگیری‌ها سال آینده جواب می‌دهد.

زاده رحمانی ادامه داد: در کوتاه مدت هم با متولی کارخانه های صنعتی و کوره‌های سنتی نشست هم اندیشی داشته ایم و نهایتا تا فردا یا اوایل هفته آینده به نتیجه‌ای در مورد اصلاح نرخ گازب‌ها می‌رسیم که، چون پروانه‌ها کوره‌ها صنفی است و پروانه از طریق اصناف صادر می‌شود که می‌توان تعرفه گازبها را از صنعتی به تجاری تبدیل کرد و نرخ اصلاح شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری ادامه داد: در صورتی هم که تعرفه صنعتی باشد، اثرگذاری آن بر قیمت نهایی آجر با نظر کارشناسان با آنالیز قیمت نهایی آجر را محاسبه می‌کنند و با گرانفروشان یا کم فروشان برخورد جدی می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.