تسهیلات نوسازی مکانیزاسیون به خرید ادوات نسل جدید تعلق می‌گیرد

به گفته مسئولان جهاد کشاورزی گلستان تسهیلات نوسازی مکانیزاسیون برای پیشگیری از هدررفت محصولات کشاورزی به خرید ادوات نسل جدید تعلق می‌گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، وحید صیادی رئیس شعب بانک کشاورزی گلستان در رابطه با تسهیلات پرداخت شده برای نوسازی مکانیزاسیون گفت: در سال جاری هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به هزار و ۵۲ درخواستی که از سوی جهاد کشاورزی معرفی شده بود، پرداخت شد.

صیادی ادامه داد: از سال ۹۲ تا به امروز ۱۲ هزار فقره وام مکانیزاسیون به مبلغ ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در استان پرداخت شده است.

رئیس شعب بانک کشاورزی گلستان گفت: مکانیزاسیون تنها خرید کمباین نیست بلکه ما باید به سوی تکنولوژی‌های جدید برای افزایش بهره وری حرکت کنیم، ولی متاسفانه در استان اینگونه نیست و بیشتر به سمت خرید ادوات می‌رود.

محمدرضا عباسی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان از ابلاغ ۲۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان دیگر برای تسهیلات بانک کشاورزی خبر داد و گفت: هنوز ابلاغ این تسهیلات به بانک کشاورزی نرسیده است و در زمان تامین اعتبار به ماشین‌های برداشت کمباین تخصیص پیدا می‌کند تا بتوانیم جلوی ضایعات محصولات کشاورزی را بگیریم.

او بابیان اینکه تسهیلات مکانیزاسیون برای ادوات جدید پرداخت می‌شود، گفت: همچنین اعتبار یک و نیم میلیارد تومانی با سود ۴ درصد با همکاری ستاد اجرای فرمان امام (ره) مخصوص دیمزار‌ها در نظر گرفته ایم.

او افزود: ادوات جدید مکانیزاسیون عملیات خاک ورزی و کاشت را در یک مرحله انجام می‌دهند و این کار کاهش هزینه و افزایش ۳۰ درصدی ذخیره آب را برای کشاورزان به همراه دارد.

عباسی ادامه داد: در تلاش هستیم با کمک بانک و کشاورزان پیشرو ادوات جدید را وارد سیستم کشاورزی استان کنیم.

او گفت: در حال حاضر گاوآهن از چرخه استفاده کشاورزی استان حذف شده است و به دنبال حذف دیسک‌های سنگین هم هستیم تا به خاک خسارت وارد نشود.

 

انتهای پیام/ق 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.