مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان از افزایش بارش‌ها در سال جاری و جبران ۲ درصدی کاهش آبخوان‌های استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سید محسن حسینی مدیرعامل آب منطقه ای گلستان گفت: سال آبی گذشته، سومین سال خشک استان از لحاظ شدت در ۴۶ سال گذشته بود که کاهش ۳۰ درصدی بارشها، افزایش حدود ۲ درجه‌ای دما و حدود ۲۲ درصد کاهش آبخوان‌ها در آن رخ داد.

او افزود: سد‌های استان ۳۶ میلیون متر مکعب معادل ۱۵ درصد آب دارد، ولی وضعیت رواناب‌های ما همچنان به وضعیت مطلوب نرسیده است.

 حسینی افزود: سال گذشته با پیگیری همه جانبه استان در مجموعه وزارت نیرو، سازمان برنامه، استانداری و مجمع نمایندگان، اتفاقات خوبی در بخش اعتبارات آبرسانی رخ داد و در بخش آبرسانی به گرگان اعتبار ۷۵ میلیارد تومانی داده شد که تا امروز ۶۰ میلیارد تومان اسناد و اوراق و یک میلیارد تومان نقدی به این طرح اختصاص یافته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان بیان کرد: در نیمه اول سال، دو حلقه چاه که قبلا حفر شده بود، تجهیز و برق رسانی شد و به شبکه شرب گرگان متصل شد، یک حلقه چاه جدید هم در والش آباد حفر، تجهیز، برق رسانی و اتصال آن انجام شد، همچنین تکمیل یک مخزن ۲ هزار متر مکعبی برای افزایش دبی چاه‌های شهر گرگان و یک ایستگاه پمپاژ نیز انجام و به بهره برداری رسید.

او گفت:  برای نیمه دوم سال، یک حلقه چاه دیگر که در نیمه اول سال حفر شده، تجهیز و برقرسانی و اتصال آن انجام می‌شود، یک چاه آبرفتی که در غرب گرگان با آب و فاضلاب تفاهم کردیم، حفر وتجهیز و برقرسانی می شود.

حسینی از حفر و تجهیز  یک حلقه چاه سازند سخت هم در جنوب گرگان خبر داد و گفت:  تکمیل و اتصال یک مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی که در تنظیم آب گرگان کمک می‌کند، در نیمه دوم سال اجرائی می‌شود.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.