رئیس دانشگاه سمنان گفت: خوابگاه‌های این دانشگاه نیاز ۳۵ درصد دانشجویان را رفع می‌کند و با توجه به غیربومی‌بودن ۶۵ درصد دانشجویان، نیمی از آن‌ها امکان استقرار در خوابگاه ندارند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  مسعود نصیری زرندی رئیس دانشگاه سمنان بیان کرد: ساخت این خوابگاه از سال ۹۷ آغاز شد و ۲۰۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شد.

وی افزود: این خوابگاه در مساحتی بالغ بر سه هزار و ۱۷۰ مترمربع با ظرفیت ۲۵۰دانشجو برای اسکان دانشجویان مقطع دکتری در نظر گرفته شده است.

نصیری زرندی ادامه داد: خوابگاه سازی امری فرهنگی است و پراکندگی دانشجویان در شهر امکان نظارت، کمک و امکانات حمایتی را کاهش می‌دهد.

وی اضافه کرد: تجهیز خوابگاه در کنار تجهیز سلف‌سرویس‌ها و مجتمع‌های ورزشی برای استفاده بهتر دانشجویان از مهمترین مشکلات کنونی دانشگاه سمنان است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه سمنان نیز اظهار داشت: شمار خوابگاه‌های دانشگاه سمنان به ۱۸ واحدخوابگاهی می‌رسد که ۱۱ واحد در پردیس اصلی دانشگاه است و ظرفیت تمامی خوابگاه‌ها سه هزار و ۱۵۰ دانشجو است.

بهروز گل محمدی ابراز داشت: ۱۱ واحد خوابگاه غیردولتی و خودگردان با اسکان حدود یکهزار دانشجو پیش از تعطیلی دانشگاه‌ها فعال بود که اکنون تمامی این خوابگاه‌ها تغییر کاربری داده اند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.