معاون وزیر صمت گفت: نخستین شهرک صنفی صنعتی کشور در استان سیستان و بلوچستان ایجاد می‌شود و برای ایجاد چنین شهرکی باید اراضی لازم اختصاص یابد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان؛   علی رسولیان معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در نشست با استاندار سیستان و بلوچستان که در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار داشت: ما برای نخستین بار دستورالعمل دولت را اصلاح کردیم و با مشارکت بخش خصوصی قرار است شهرک‌های صنفی را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید صنایع کوچک را رشد دهیم، افزود: برای رشد صنایع، هم افزایی دستگاه‌های مربوطه مهم و ضروری است.

وی با اشاره به اینکه گاز یک ضرورت برای سرمایه گذاری است، بیان کرد: در زمینه زیرساخت به جز آب مسئله‌ای در شهرک‌های صنعتی نداریم.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: سهم سیستان و بلوچستان از منابع و اعتبارات شهرک‌های صنعتی بیشتر از سایر استان‌ها خواهد بود.

علی رسولیان با اشاره به اینکه در زمینه اخداث تصفیه خانه فاضلاب مشارکت می‌کنیم، یادآور شد: ما برای صنایع پساب فاضلاب شهری را نیاز داریم و حجم آب مورد نیاز را خریداری می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در شرکت شهرک‌های صنعتی به سمت ایجاد شهرک‌های صنعتی مشترک با کشور‌های همسایه می‌رویم.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه احداث و حفر چاه‌های ژرف سیستان مشارکت می‌کنیم.

ایجاد کارگاه‌ها و صنایع کوچک یکی از محور‌های توسعه استان

حسین مدرس خیابانی در این نشست با اشاره به اینکه اصناف و صنایع باید با هم پیوند بخورد، اظهار کرد: یکی از محور‌های توسعه سیستان و بلوچستان ایجاد کارگاه‌ها و صنایع کوچک است.
وی به اختصاص اراضی برای توسعه شهرک‌های صنعتی تاکید کرد و گفت: به جز صنایع آلاینده هر واحد صنعتی که با مسائل محیط زیستی مواجه شده در کمترین زمان مشکل را مرتفع می‌کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان اذعان کرد: مدل توسعه استان براساس ایجاد اشتغال بنا شده است.

وی با اشاره به اینکه بابد سیستان و بلوچستان را با نگاه ویژه تری نسبت به سایر استان‌ها دید، تاکید کرد: ما به جز نقدینگی مانعی برای سرمایه گذاری در استان نداریم.

وی بیان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان باید اختیاراتی برای افزایش میزان تخفیف نسبت به سایر استان‌ها در خصوص واگذاری اراضی در شهرک‌ها داشته باشد.

مدرس خیابانی حل مشکلات صنایع را مهم برشمرد و ادامه داد: واحد صنعتی فعلی باید حفظ شوند.
وی اضافه کرد: جانمایی شهرک‌ها و نواحی صنعتی باید به سمت دریا و مرز سوق پیدا کند.

استاندار گفت: این مهم می‌تواند ظرفیت مهمی برای ایجاد شهرک‌های مشترک مرزی باشد.

وی عنوان کرد: شهرک‌های صنعتی جلوه گاه توسعه صنعتی استان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.