همایش بزرگ "نه به تیراندازی" در شهر سوسنگرد با حضور جمعی از مسئولان استان خوزستان و شهرستان دشت آزادگان در این شهر برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، همایش بزرگ "نه به تیراندازی" در شهر سوسنگرد امروز، چهارشنبه ۳ آذر ماه با حضور مسئولان استان خوزستان، شهرستان دشت آزادگان، بخشداران، دهیاران، پایگاه‌های بسیج، سران عشایر و معتمدین و سایر اقشار مردم در سالن ۲۶ آبان سپاه ناحیه دشت آزادگان برگزار شد.

در این مراسم سرهنگ سید قاسم موسوی، فرمانده انتظامی دشت آزادگان ضمن تبریک هفته بسیج گفت: برگزاری همایش هم اندیشی و همفکری سادات، شیوخ و بزرگان عشایر و اعضای شورای تامین شهرستان در خصوص فرهنگ سازی خودداری از بکارگیری سلاح و تیراندازی در مراسم عزا و شادی به منظور ایجاد فضای امن اجتماعی و پیشگیری از مخاطرات جانی برای مردم لازم و ضروری است که همه ما برای نفی این پدیده زشت تلاش کنیم.

حجت الاسلام سید مجید شرفی، امام جمعه شهرستان با بیان اینکه تیراندازی در مراسم عروسی و فاتحه خوانی و درگیری‌های طایفه‌ای مردود است، اظهار داشت: ریشه اصلی ناامنی و هنجار‌ها در فرهنگ و بیکاری است که با اشتغالزایی و جذب سرمایه گذار به شهرستان ریشه‌های ناامنی خشکانده شود.

محمود فعیلی، رئیس دادگستری دشت آزادگان بیان کرد: امنیت و آرامش مردم وظیفه دولت و دادگستری است و خدمت گزاری و حفظ حرمت مردم را وظیفه خود می‌دانیم، بنابراین دادگستری با متخلفان و عاملان استفاده از سلاح به شدت مقابله و برخورد می‌کند.

ناصر سودانی، رئیس دانشگاه امیرالمومنین (ع) استان خوزستان گفت: ایجاد فضای فرهنگی و انجام اقدامات خودجوش در ممنوعیت فرهنگ غلط تیراندازی در مراسم شادی و عزا راه رسیدن به جامعه‌ای همراه با امنیت را برای شهروندان رقم می‌زند، بنابراین باید موضوع تیراندازی در مراسم‌ها از سوی سران عشایر، معتمدین، روحانیون و فعالان اجتماعی مورد تقبیح و مخالفت قرار گیرد تا به زودی شاهد حذف این معضل اجتماعی باشیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.