پادشاه عربستان خواستار عزم بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم شد

پادشاه عربستان در نشست گروه چشم انداز راهبردی روسیه و جهان اسلام خواستار عزم جامعه بین‌الملل برای مبارزه با تروریسم شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «سلمان بن عبدالعزیر» پادشاه عربستان با ارسال پیامی به نشست گروه راهبردی چشم‌انداز روسیه و جهان اسلام که در جده برگزار می‌شود از جامعه بین‌المللی خواست مبارزه با تروریسم را جدی گرفته و در آن شرکت داشته باشند.

«خالد الفیصل» فرماندار «مکه مکرمه» در افتتاحیه این نشست پیام سلمان بن عبدالعزیز را خوانده و علاوه بر ادعای مبارزه عربستان با تروریسم اعلام کرد: ریاض تلاش زیادی برای ارتقای هماهنگی بین ادیان و تمدن‌های مختلف و تحکیم ارزش‌های انسانی انجام می‌دهد، اما موضوعاتی مانند گسترش بیماری‌های همه‌گیر و تغییرات آب و هوایی که امنیت همه کشور‌های جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهند، این روز‌ها اهمیت زیادی پیدا کرده‌اند.

سلمان بن عبدالعزیز با اشاره به اینکه چالش‌های اخیر نشان داد که هیچ کشوری از سایر نقاط جهان جدا نیست، تاکید کرد این کشور به دنبال ایجاد هماهنگی بین ادیان مختلف و تحکیم ارزش‌های انسانی است.

پادشاه عربستان در حالی از کشور‌های جهان خواسته است با تروریسم مبارزه کنند و خود را از مبارزان اضلی این ایدئولوژی نشان داده است که برکسی پوشیده نیست عربستان سعودی از اصلی‌ترین کشور‌هایی است که از تفکر تکفیری و تروریسم حمایت کرده و آن را ترویج می‌دهد.

ریاض برای کنترل منطقه و ایجاد نفوذ در سراسر جهان از تفکر تکفیری و تروریسم حمایت‌های زیادی کرده است و حمایت از این نوع ایدئولوژی‌ها به گونه‌ای سیاست راهبردی این کشور حساب می‌شود و شاهد مثال آن استفاده از عناصر تروریستی سازمان‌های داعش و القاعده در جنگ یمن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نااشنا
۰۶:۳۵ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
عربستان خود بعد از امریکا بزرگترین حامی تروریستها در جهان است و مضحک است که خود خواستار مبارزه جهانی با تروریسها میباشد.
Iran (Islamic Republic of)
سرباز ولایت
۰۲:۴۵ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
عزم بین‌الملی مقاومت برای ریشه کنی کارخانه تولیدی جانیان بی رحم یعنی رژیم سعودی خیلی وقت ها شروع شده !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۴ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
خنده داره!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
بن سلمان ملعون وهابی نجس توخودت عینه تروریستی قاتل شیعیان سکوت برات بهتره نوکر آمریکا
آخرین اخبار